måndag 26 oktober 2015

Veckans ut

Veckans rens enligt boken Rensa ut och lev lättare var skolböcker och skolpapper. Jag har inga skolböcker eller skolpapper sparade sen jag gick i skolan. Bara böckerna från utbildningen jag går nu och dom kan ju vara bra att ha kvar tills utbildningen är klar om ungefär ett år. Jag har dock rensat igenom L:s gamla skolpapper och böcker tillsammans med L. Maken har varit till tippen en tur också.

10 skolböcker (skrivhäften) lagda i återvinningen.

100 ++ skolpapper lagda i återvinningen.

1 dricksglas som gått sönder slängt. Dricksglas får tyvärr inte läggas i glasåtervinningen.

1 par av L:s strumpor som hade mer hål än strumpa lagt till Röda korsets deponi.

1 par av mina strumpor som hade mer hål än strumpa lagt i Röda korsets deponi.

1 av L:s trosa som hade mer hål än trosa lagt till Röda korsets deponi.

2 av mina trosor som hade mer hål än trosa lagt till Röda korsets deponi.

1 örngott och 1 påslakan skickat till S i USA. Hade blivit billigare om hon köpte där men det har hon inte tid med.

5 ++ brädstumpar från garaget slängt på tippen.

5 ++ gamla torkade färgburkar från garaget slängt.

2 piedestaler med vattenskador slängt på tippen.

2 av makens strumpor som hade mer hål än strumpa lagt till Röda korsets deponi.

1 trasigt skoställ slängt på tippen. Ett nytt skoställ in så inget ut.

1 trasig badboll slängt.

1 par av makens skor som var sönder lagt till Röda korsets deponi.

Summa: 134 saker.

Inget av plast bland skolböcker och skolpapper. Köpt julklappar till mamma och M. Köpt en spakorg till S som hon fick när hon fyllde. Köpt Omega 3 kapslar till L. Allt är sånt som jag får köpa. Sen är två begagnade termosar köpta. När min pumptermos gick sönder för ett tag sen sa jag att jag fick köpa en ny om jag hittade en begagnad. Vilket jag alltså gjort. Våran lilla termos (köpt på Biltema för ett halvår sen) håller inte värmen så en "ny" liten termos är också köpt. Paketpris 100 kronor för båda. Dentastixs och märgben till Popcorn är också köpt. Ett nytt skoställ och ett paket tvättlappar är köpta, gratis med rabattkupong och presentkort.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...