måndag 19 oktober 2015

Veckans ut

Området att rensa den här veckan var brev och vykort. Jag har inga brev och vykort sparade alls så blev inget alls att rensa. Lite ut ändå dock. Fick för mig att jag skulle rensa igenom alla pysselsaker i syrummet. Jag har lagt lite saker i loppispåsarna i bastun. Vet dock inte om jag ska räkna dom eller inte. Som jag skrev förra veckan så står vissa av sakerna som jag sålde på loppis redan på en utlista medans andra gör det inte. När vi står på loppis nästa gång så räknar jag ju inte sakerna som jag säljer. Sakerna som inte blir sålda på olika loppisar kommer jag för eller senare ge bort. Så för eller senare försvinner dom ju ut ändå. Jag väntar fortfarande på bytare och köpare som ska komma och byta till sig/bara få och köpa saker. Papperslådan i hallen är genomrensad på kvitton och diverse andra papper så en hel del ut där. Maken letade efter sina friskvårdskuponger för vi skulle ha dom till att köpa en julklapp för. Han svor på att dom inte låg i hans plånbok (det gjorde dom) så jag kollade igenom lådan.

1 omaka strumpa som jag la tvättnötterna i när jag tvättade med dom lagd till Röda korsets deponi. Jag tvättar med tvättboll nu och har övergett nötterna.

1 äppelsvarv såld.

10 (minst) små papper, band och annat från syrummet slängt eller lagt i återvinningen.

20 ++ kvitton uppeldade.

10 gamla broschyrer, läxpapper och andra papper lagda i återvinningen.

1 prinsessparfym gett till en kompis dotter.

1 box, 11 Bakugan gubbar och 11 kort gett till en kompis son som hemskänkt när han fyllde år.
100 ++ pysselsaker sålda.
Om man räknar varje pärla för sig så säkert 200 ++.

20 små godisplastpåsar lagda i återvinningen.

 Summa: 186 saker.

Inget av plast bland brev och vykort eftersom jag inte hade några. Förutom två gratishandlingar och en 15 dagars handling på Willys så inget köpt.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...