måndag 12 oktober 2015

Veckans ut

Veckans rens var inget rens alls. Det var att man skulle göra saker som man drog sig för att göra som man inte gillade. T ex ringa ett samtal. Man skulle skriva upp alla saker på en lista och sen göra så många som möjligt. Helst alla men var det många kunde man sprida ut det på några veckor. Jag gör listor hela tiden. Bland annat en veckolista där jag skriver allt som jag ska göra i veckan. Vissa tråkiga saker kan jag flytta fram hela tiden. Sen när jag väl har gjort dom så är det så skönt. Så lite surdegar är gjorda. En ny fryslista är skriven. L och jag har stått på loppis. En kyrkoloppis i byn bredvid våran. Bordet kostade 50 kronor och loppiset var i tre timmar. Jag passade då på att rensa igenom alla saker som står i bastun och väntar på att folk ska komma och köpa dom/byta till sig dom eller bara hämta dom. Eller som väntar på att vi ska skänka dom eller stå på loppis.
9 kassar tog vi med. 7 kassar tog vi med hem igen. Vi delade bord med en kompis + att jag inte ville ta med allt. Vissa saker har jag redan skrivit på andra ut listor men andra har jag det inte. Så jag höftar lite här. Maken har varit till tippen en sväng. Söndagar = öppet på byns tipp. Istället för att samla på oss massor så åker ha så fort vi fått ihop en hög.
1 av mina favorittunikor som hade mer hål än tunika lagt till Röda korsets deponi.

1 av L:s pyamaströjor som hade mer hål än tröja lagt till Röda korsets deponi.

3 skottbrickor gett bort (3 nya groddsaker in förra veckan så inget ut).

6 glasslådor från matlåd-, termos, tillbringar. och burkskåpet lagt i återvinningen. Det finns en begränsning på hur många glassburkar man behöver speciellt när man försöker ta bort all plast.

10 saker gett till Myrorna (överkast, kläder, talböcker, dataspel).

1 par ridstövlar som är för små för L bytt bort.
70 saker sålda på loppis. Blev mer (2 fulla kassar + en massa löst). Bland annat en pärlplatta och över 50 pärlor till. Då har jag bara räknat sånt som jag inte skrivit förut, bland annat en hög med saker som jag vann i Bambas tävling.

1 pennskrin slängt. Kom på efter jag slängt det att ett pennskrin är ju som en väska och Röda korsets deponi tar emot väskor också.

2 flaskor lagt i återvinningen.
1 trähäst som farfar gjorde när maken var liten slängt på tippen.

4 gamla färgburkar slängt på tippen.

1 trasigt paraply slängt.

6 träbitar i varierande storlek slängt på tippen.

1 elektrisk grilltändare slängt i elektronikåtervinningen. En ny inte elektrisk är köpt av maken så inget ut.

Summa: 107 saker.

Köpstoppet har gått bra. Inget är köpt förutom fika på loppiset och mat på McDonalds (för 72 kronor). Mat får jag köpa. L ville ha lite pengar att handla för på loppiset så hon köpte en dinosaurie för 20 kronor och en maracas för 10.
Eftersom det inte var något område att rensa så inget av plast att byta ut.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...