onsdag 21 oktober 2015

Veckans sparade pengar

1 L var sjuk och missade travet men maken gratishandlade lite ändå. Pizza (från Klispter). Pålägg (vann en årsförbrukning). Västerbottenpaj (bytt till mig). Chokladmjölk (kupong köp 3 liter mjölk få en choklad- eller jordgubbsmjölk). Han köpte även en förpackning vaniljvisp. Rabatt på 9 kronor, han hade en rabattkupong på 3 kronor = 6 kronor.
2 L behövde nya Omega 3 kapslar. Jag gjorde köpet via Refunder och fick tillbaka 5,5 % av köpet = 21,97 kronor.
3 Böt in några av mina poäng på SAS euro bonus mot en helt gratis power bank.

4 Köpte en julklapp till till M. Jag vet att han bara skulle få en eftersom den kostade multum men det här är en sak som han behöver ha. Surfade runt och hittade en sida där den såldes på 20 % rea.

5 Hittade två julklappar till mamma där med. Saker som hon sagt att hon vill ha.

6 Gjorde köpet på nr 4 och 5 via Refunder och fick tillbaka 4 % = 45,88 kronor.

7 Fick för mig att jag skulle logga in på gratisbio (någon som fortfarande håller på där?) och märkte att jag hade massor av poäng. Så pass mycket att jag löste in några av dom mot ett superpresentkort.
8 Maken och jag var på badrumsseminarium på IKEA. Förutom en massa inspiration, Loka och wrap fick vi en goodiebag. Det ska vara en/skalle men vi fick bara en för vi var samma familj. =( Jaja var bara en karamell, en penna och en gästhandduk i påsen. Men rätt ska vara rätt. Kom en som inte ens hade varit med och som inte var anmäld och fick en påse.
9 Bakat två sorters muffins. Tigermuffins och muffins med chokladbitar i. Vi var i valet och kvalet om L skulle ha spökfest eller inte och då gör vi alltid ögonmuffins. L ville inte ha spökfest så vi hoppar det i år. Sen hade vi slut på fikabröd i frysen. + att jag ska ha ett event framöver där det behövs fika.
10 Jag ville ha någon sorts hängare till mina armband. Jag har en hemgjord hängare till halsband och en tavla till broscher. Jag gjorde en gipsarm som jag målade i hudfärg. Både gipset och färgen hade jag hemma. Formen var en gammal gummihandske. Jag hade velat ha längre handled på den med tordes inte ha i mer gips i handsken.

11 Gjorde bananpannkaka till frukost lördag morgon på 3 övermogna bananer (och 4 ägg).

12 Äter hemodlade solrosskott på mackan som grönt varje morgon.

13 Det var dags att skriva om ett av huslånen. Ett rörligt lån. Rörliga lån är inte rörliga egentligen utan bundna på tre månader. Räntan vi hade var 2,97 %. Rörliga räntan nu var 1,92%. Vi valde att binda det på tre år och räntan 1,81% istället. Alla övriga huslån går ut 2016 så känns dumt om det här också skulle det. Vi valde att öka amorteringen med lika mycket som vi sparade på den minskade räntan. Så inga pengar över i kassan men just det här huslånet minskar lite snabbare.
14 En kompis son fyllde år och vi körde med en hemskänkt present. Han gillar Bakugan så han fick ärva L:s ena Bakugan låda med Bakugan. Hans syster fick en flaska prinsess parfym som vi också hade hemma.

15 Jag håller på och klurar på julklappar. Makens föräldrars är nu köpta. Jag jämförde på tre olika sidor och valde den billigaste. Det skilde 150 kronor i pris på den dyraste och den billigaste sidan. Sidan jag valde hade dessutom rea på sina produkter så fick 100 kronors rabatt.

16 Sålt saker för 60 kronor.

17 Är en sak som jag alltid gör men inte tänkt på. Den står nu även under gör alltid för att spara pengar listan. När jag bakar och ska smörja formen använder jag antingen en pensel och penslar på från smöret som jag smälter i en kastrull och ska ha i kakan. Eller så tar jag en bit av smörpappret som oftast har lite smör fastkletat på sig och smörjer med.

18 Fick creme fraische över sen vi åt gulaschsoppa lördag lunch. Jag gjorde sweet chili dipp av den tillsammans med lite yoghurt som jag också hade över. Vi åt dippen till mys lördag kväll tillsammans med en påse chips som jag köpte för 5 för 45 kronor för 500 kronorna jag vann på Matsmart. Vi köpte inte chips för hela 500.

19 Fick lök över efter vi åt kebab lördag kväll. Gjorde potatis och lök soppa söndag lunch och använde då löken.

20 Gjorde potatis och löksoppan i tryck-kokaren så gick på halva koktiden.
21 Maken 15 dagars handlade på Willys och köpte då lite gratissaker och lite nästan gratissaker. Helt gratis var: Sia glass. Pizza. Västerbottenpaj. Chokladmjölk. Pålägg. Tandkräm (kostade 10 kronor/styck vi hade en rabattkupong på 30 kronor vid köp av 3 stycken).

22 Nästan gratis var schampo. Extrapris 15 kronor/styck. Vi hade en rabattkupong på 30 kronor vid köp av 3 stycken = 5 kronor/styck.

22 Han köpte även nötfärs för 39,90/kilo. Jag köper ost, kaffe och färs på rabatt och aldrig till ordinarie pris.

23 Hela handlingen. Mat som ska räcka i 15 dagar. Det som är billigast på Willys. Färsen. Inte schampot. Gick på 603,24 kronor.
24 Gjorde rabarberpaj på rabarber jag hade i frysen när jag gjorde muffins för att spara på ugnsvärmen.
25 Brevlådan har varit full med diverse gratissaker. En produktcheck på Pärsons kyckling som jag vann i deras FB tävling. En isskrapa också via FB. En produktcheck från Findus på deras vegetariska bullar, vann jag också på FB. En Wettex trasa också via FB. En äppellåda för jag gillade och delade Kivik och Sweetspot communication på Instagram.

26 När L och jag åkte och hämtade paketet från Bodystore (nr 2) passade vi på att köpa ett gratis paket med glass. ICAs gratisvara till mig den här veckan. Jag anmälde köpet på Earndít och fick tillbaka 6 kronor.

27 Bredvid ICA ligger Coop så vi passade på att gå in och köpa gratis pizza (böt till mig, kommer från Klipster) och gratis köttbullar.

28 Maken var bortrest så L och jag lyxade till det med att köpa med Sibylla hem. Vi stannade där på hemvägen från 26 och 27. Jag hade en kupong så vi fick två mål betala för ett.
29 Min spargris håller inte tätt. Plastpilledutten under är sönder så pengarna ramlar ut. Jag har gjort en ny spar(holk)gris av ett mjölkpaket.

30 Fått ett par ridbyxor till L i hennes nästa storlek. Det var en som gav bort dom och jag var först.




Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...