lördag 31 oktober 2015

Sammanställning oktober

Målet med veckans sparade pengar är att vi ska kunna sluta jobba innan vi går i pension. Förut sålde jag saker och hade en lista med saker som jag ville köpa för pengarna som jag fick in på försäljningarna. Vissa sparar pengar för att kunna resa och det känns enklare att spara till. Man vet t ex hur mycket resan kostar så man vet hur mycket pengar man behöver spara för att nå dit. Pengarna som vi sparar brukar försvinna i det vanliga flödet av pengar och inte på något sparkonto. Målet just nu är ju att sänka utgifterna. Det vore kul att se hur mycket jag skulle ha sparat i rena pengar med sakerna jag får gratis och dom pengabesparande sakerna jag gör. Det är lite svårt för vissa av saker hade jag inte köpt/gjort om jag inte fått dom gratis? Ska jag räkna med dom ändå?
Jag har också räknat med vinster, rabatter och försäljningar. Pengarna från försäljningarna ska sparas till en tredagars tripp som vi ska göra i december. Utbetalningar från paneler och kundklubbar är också medräknade. Jag har så gott det går försökt tagit reda på vad värdet är, där det inte går har jag uppskattat värdet i underkant. Jag räknar kundklubbscheckar, presentkort och varucheckar mm den månaden jag använde dom och inte när jag fick dom.
Jag lägger inte tid på att åka och jaga extrapriser. Det brukar bli dyrare i slutändan. Jag har/använder nästan aldrig rabattkuponger. Jag letar aldrig efter rabattkuponger i butiker, dom jag har har jag antingen fått eller hittat av en slump när jag handlade.
Jag räknar inte med besparingen vi gör på veckans sparade pengar - sånt vi alltid gör listan. Så besparingen varje månad blir högre än summan här. 
Kategorien undersökningspaneler är borttagen. Om jag tar betalt med saker hamnar dom under gratis. Tar jag betalt med "pengar" blir det presentkort och hamnar då också under gratis.

Rabatter
2993 kronor. Produktcheckar, Earnd it, rabattkuponger, reavaror. .

Vinster
700 kronor. Bakas tävling med ett Rice tårtfat och en massa strössel och bakprodukter. En Disney sångbok.

Goodiebags
120 kronor. IKEA och djuraffären.

Försäljningar
600 kronor.

Gratis
2270 kronor. 4 Rice muggar. Loppi blogbag. 3 batteridrivna ljus. 2 powerbank. L och M har varit på bio. 3 par strumpor. Hushållsark. En wettextrasa. En isskrapa. En äppellåda. 2 keramiska knivar.

Återbäringssidor
67,85 kronor. Refunder. 

Kundklubbar

Övriga spartips:
2727 kronor. 

Summa:  9477,85 kronor.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...