fredag 16 oktober 2015

Plastpilleduttar

Jag har en spargris som jag fick av S en gång i tiden. Den är jättefin. Förutom att pengarna ramlar ut. Plastpilledutten under grisen som man kan lossa på så man får ut pengarna har gått sönder. Jag har även ett salt- och pepparkar som ser ut som spöken som jag fick i julklapp av jobbet en gång i tiden. Samma sak där. Plastpilledutten under saltkaret har gått sönder så saltet rinner ut. Kan man köpa nya såna? Det måste ju vara fler än jag som har trasiga plastpilleduttar under saker. Känns dumt att slänga en annars hel spargris och ett annars helt saltkar bara för en liten plastpilledutt. Någon som vet vad dom kallas?
Igår var maken och jag på badrumsseminarium på Ikea. Förutom en massa inspiration fick vi varsin loka och wrap. Vi fick även en goodiebag. Eftersom vi var samma familj fick vi bara en. Det ska vara en/skalle. Kom dock en kille som inte varit med på seminariet alls och inte heller var anmäld och han fick en påse för dom hade ju så många över. Var dock bara en karamell, en penna och en gästhandduk i påsen så det spelar ingen roll. Även om rätt ska vara rätt.
L och jag tog en tur till världsbutiken i stora staden och jag hade en föreläsning om rättvisemärkt för L. Igår var ju fairtrade dagen men då hann vi inte åka dit. Det var första gången jag var där men absolut inte sista. Lite inhandlat blev det. Bitsocker. Två chokladkakor. Två påsar gelegodis. På hemvägen åkte vi in till chokladfabriken och köpte lite andra hands choklad.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...