måndag 28 september 2015

Veckans ut

Området att rensa den här veckan enligt Rensa ut och lev lättare var leksaker och andra barnsaker av typen vagnar, sängar och matstolar. Maken har varit en tur till tippen som ligger precis utanför byn med en billast med grejer.

6 leksaker slängda.

9 leksaker gett till Myrorna.

1 evighetsfilter som gått sönder slängt.

1 tvättpåse som gått sönder lagt i Röda korsets deponi.

1 kastrull-lock i glas som jag tappade i golvet som gick i tusen bitar slängt.

1 gitarr (L:s barngitarr) såld.

5 dvd filmer sålda.

3 disktrasor i lin gett bort (hade 12 stycken).
15 saker (minst, maken la in mer grejer från garaget efter jag tog bilden) slängt på byns soptipp.

1 par av makens strumpor som hade mer hål än strumpa lagt till Röda korsets deponi.


Summa: 43 saker.

Finns en del leksaker av plast, inget som jag tänker byta ut. Jag försöker dock rensa ut leksaker och då främst leksaker av plast. Köpstoppet har gått bra. Det enda som är köpt är parkering och skrindhyra på Parken zoo. Upplevelser får jag köpa.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...