onsdag 30 september 2015

Veckans sparade pengar

1 Skördat pepparmynta som nu hänger på tork i källaren.
Blev en stor skörd av pepparmynta i år så räcker tills nästa sommar.
2 Gjort ströbröd av gamla brödkanter som jag sparat i frysen.

3 Sålt saker för 150 kronor.
4 Gjort eget maskindiskmedel. Köpt maskindiskmedel kostar 80 öre/disk (Icas egna pulverdiskmedel). Hemgjort kostar 1,14/disk. Så inget som jag kommer fortsätta göra.
5 Gjort eget tvättmedel. Köpt tvättmedel kostar 89 öre/tvätt (Via storpack från Rusta). Hemgjort kostar 74 öre/tvätt. Alla fläckar försvann dock inte så får se om jag fortsätter göra eget eller inte.
6 Coop affären firade två år med lite extra bra priser. Jag och L tog en sväng dit och handlade lite gratis och lite extrapriser. Gratis var pålägg och Sia glass. Dom sålde 2 paket för 26 kronor och jag hade en produktcheck på 25 kronor (så inte helt gratis men nästan).

7 Extrapriserna var: en present till mamma. Toapapper (Serla) 5 för 99 kronor och med på bilden Pepsi för 2 kronor/flaska och lösgodis för 29,9/kilo.

8 Parken zoo hade en gratisdag så L och jag åkte dit. Inträde och tivolit var gratis. Tyvärr var det massor av människor där (vilket jag hade räknat ut) och en massa barn och ungdomar som trängde sig i köerna till tivolit så L fick vänta i över en timme på sin tur till Piratfallet som var det enda hon orkade med att åka.
9 Vi hade med egen matsäck i form av korv med bröd.

10 Kört bakmaskinen när jag inte hann/orkade baka bröd. Bakmaskinen är mer energieffektiv och drar mindre el än ugnen.

11 Köpt Marcus julklapp till 1000 kronors rabatt. Han får bara en klapp i år för den var dyr som skrutt.

12 Köpte en julklapp till mig från maken med 40 % rabatt. Risken finns att jag börjar använda den så fort den kommer. En air floss som gör att jag inte behöver använda tandtråd. Ett steg till taget i kampen mot noll avfall.
13 Fick 20 frysta hamburgare av en familj som inte gillade smaken.

14 Lagat en av mina toppar.
15 Fick en förpackning Serla hushållsark för jag skickat in koder.

16 Plockat äpplen.




Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...