onsdag 8 juli 2015

Veckans sparade pengar

En rätt kort lista igen. Jag mår fortfarande inget vidare. Sov min första natt igår sen det hände. Var till läkaren igår och fick lugnande tabletter och sömntablett.

1 Sagt upp makens nyckelbricka.

2 Maken hjälpte till att lägga in hö, han fick med sig höet som lossade från balarna hem till Skutt (två fulla svarta sopsäckar).

3 Kört bakmaskinen en gång då jag inte orkar baka.

4 Maken och S har handlat 15 dagars handlingen på ICA. Vi hade helt slut på ost och lite andra skafferivaror (inlagda rödbetor t ex) så dyrare än normalt. Vi köpte även en del bröd. Säga vad man vill om bakmaskinsbröd men det är inget man vill ha varje dag. Handlingen gick på 1324 kronor.
5 Dom handlade bland annat gratis Baby bell ost och pålägg.
6 Vann Baby bell osten och en picnic väska i en tävling på FB.

7 Återvann ett kort som jag hade hemma när jag skrev ett brev till en kompis som precis förlorat sin make i cancer.

8 Satt en sats fläderblomssaft.

9 Lagat ett par av L:s byxor.

10 Lagat en av S toppar.

11 Maken har lagat ett par av sina strumpor.

12 Ångrat en prenumeration (ångerrätt) som en försäljare ringde och övertalade mig till.

13 Blivit sjukskriven (hade obetald semester).
14 Fått nöjeshäftet för jag köpte en sak som svärmor ska få när hon fyller.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...