onsdag 29 juli 2015

Veckans sparade pengar

1 Fick 2 liter mjölk av grannen som skulle åka på semester och inte gjort av med dom innan.

2 Fick nästan 2 liter kantareller av makens syster.
3 Bytt till mig en klase bananer och en korg nektariner.
4 Köpte en springform på kyrkans loppis, den hade fyra olika bottnar och kostade 10 kronor. Jag har två springformar men ibland har jag behov av flera. När jag t ex gör smörgåstårtebottnar.

5 Planterat kruksallad efter Skutt.

6 Hade en rabattkupong på Granngården på 50 kronor. Maken och jag styrde bilen dit och köpte lite saker. Bland annat bajspåsar 3 paket för 29 kronor.

7 Vi köpte också två storpack Dentastixs och betalade bara för ett paket. Sammanlagt sparade vi 200 kronor räknade maken ut.
8 Det var en som sålde Gevalia kaffe för 25 kronor/paket. Vi köpte hela hans lager. 10 paket.
9 Har fortfarande över 150 kuponger kvar på Pärsons pålägg så böt bort några mot Quorn kuponger.
10 Laddar min mobil med solcellsladdaren.

11 Gjort bananpengar till frysen av bananer som började bli bruna.
12 Köpte vinterkängor och en kjol till mig för 30 kronor på kyrkans loppis.

13 Köpte två stövlar till L på kyrkans loppis för 30 kronor.

14 Sålt saker för 50 kronor.
15 Bakat dubbel sats Skogaholms limpa.
16 Skördat chili som jag torkar.
17 Böt bort våra gamla sängbord. Ville ha två liter yoghurt men fick både yoghurt, chokladkakor och chokladpudding.

18 Maken har klippt sig själv.

19 Fick ost och kex av grannen för vi matade deras katter när dom var på semester.





Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...