onsdag 15 juli 2015

Veckans sparade pengar (ibland är den enklaste lösningen den bästa)

1 S och L var på bio och såg Miniorerna gratis med presentkort. Lånad bild.
2 Dom såg filmen i 3D men hade med glasögon så behövde inte betala extra för det.

3 Biosnackset blev gratis med biokortet där vi svarat på undersökningar och fått poäng från andra biobesök och inköp.
4 Gjort rabarberdricka.

5 Gjorde rabarberpaj av resterna som jag bjöd på när min farbror kom.

6 Planterat ett skott istället för en halvvissen annan krukväxt.
7 Jag ville ha ett servettställ på köksbordet med tygservetter i. Jag ville inte köpa ett utan funderade på vad jag kunde göra ett av. Så kom jag på det! Servettboxar man köper är i kartong så jag tog en tom flingkartong och klippte till, jag tog tapetklister och servetter jag hade hemma och dekorerade med. Ett servettställ.
8 S köpte 20 liter jordgubbar för 10 kronor/liter. Det var M som såg att dom fanns. Årets saft och sylt är räddade.

9 4 liter av jordgubbarna gjorde jag saft och restsylt på. 14 liter frös jag. En liter fick mamma och en liter åt vi upp.

10 Maken har bytt kökskran.
11 Jag har plockat och satt en sats älgörtsaft.
12 Jag har silat av fläderblomssaften som stått en vecka. Blev 3 flaskor saft.
13 Skördat årets första oregano (alla andra kryddor överlevde inte vintern).

14 Satt in en gratis annons i den lokala tidningen.

15 Satt in en gratis annons på Tradera.

16 Maken har lagat akvariet som läckte.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...