onsdag 24 juni 2015

Veckans sparade pengar

Som börjar med en punkt som jag glömde förra veckan. S och jag är precis hemkomna från huvudstaden där vi varit på min bästaste bästaste vän och låtsassysters begravning. Det var jättefint, sorgligt och jag saknar henne så otroligt otroligt mycket.

1 Anmält L till barn bowlar gratis.

2 Jobbade extra en kväll.

3 Köpte inget när jag jobbade extra.

4 Maken "köpte" en gratis sillburk på Ica när han extrahandlade. Sill och grillborste var Icas gratisvara. Grillborste hade vi redan en efter den var gratisvara för några veckor sedan.
5 Våran kökskran läcker. Rätt mycket. När kranen är avstängd rinner det ut massor av vatten på diskbänken. En ny kran skulle köpas (en dyrare modell eftersom lågprismodellen vi hade nu inte höll så länge). Så sålde ena grannen en kran dyrare modell) och en diskbänk för 300 kronor. Maken var där och köpte den när jag jobbade.
6 Hade med pizza som matsäck när vi firade midsommar på Kolmården.

7 Gjorde pizzan i ugnen samtidigt som jag gjorde jordgubbspajen och Jansson till midsommar.

8 Pizzan var dr Oetekers rustica som vi fått gratis.

9 Hade en gratisbiljett till L så hennes inträde till Kolmården var gratis.

10 Lånade pappas kort till lokala tidningen och fick inträdet till oss andra 50 kronor billigare/biljett.

11 Betalade hela Kolmården med HM presentkortet som jag löste in Superpresentkorten till. Jag sålde HM korten (jag hade tänkt ta biljetter till Kolmården men bara barn biljetterna fanns kvar så HM korten valde jag bara för att sälja).

12 Gjort inlagd gurka.

13 Maken och S har 15 dagars handlat på Willys, gick på 564,05 kronor.
14 Dom köpte då gratis pålägg och gratis chilikrydda.

15 Hade en rabattkupong på 10 kronor för 3 valfria yoghurt och fil från Arla.

16 Hade en rabattkupong på valfri garantvara så köpte rågsikt för 3,90.

17 Sålt saker för 100 kronor.
18 Köpte två julklappar till L på loppis. Två förpackningar med örhängen för 20 kronor (ska försöka fixa ett smyckeskrin eller annan låda till) och en hundbok för 10 kronor. På bilden är alla loppisfynd.

19 Det var dags att köpa mina magmediciner igen. Jag valde lågprisalternativet för Nexium och behövde bara betala 73,12 istället för 334,50.

20 Eftersom jag äter mediciner dagligen ligger jag rätt högt i högkostnadsskyddet och sparade 662,82 kronor till.

21 Beställde via nätet (gratis frakt) och sparade in bensinkostnaden.

22 Sprayat fläderbusken (som har vuxit massor) som var full med lus med såpvatten.

23 Vi har ätit rester till lunch lördag - tisdag. Först rester efter midsommar och sen rester som vi hade sparat i frysen.




Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...