onsdag 10 juni 2015

Veckans sparade pengar

Först svar på en kommentar. Det är bra om granskottsirapen står några veckor i alla fall fast sockret har blivit sirap. Så dom eteriska verksamma ämnena i sirapen har gått över i sockerlösningen. Oj vilken mängd han plockade! Jag brukar göra en två burkar varje år. Ett år gjorde jag sex burkar och den sirapen dricker vi fortfarande av.
1 S och jag var på föreläsning om förvaring på IKEA och fick varsin Komplement multihängare. Förutom fika och en massa inspiration.

2 Gick bredvid på en av stora stadens boende en kväll. Köpte inget då heller.
3 "Köpte" två gratis dr Oetker på Coop. Fick dela upp köpet på två då man tydligen bara får använda en kupong/vara/köp. Skrev till Coop och "klagade" på det.
4 Blev uttagen att buzza OB tamponger åt Buzzador och fick 9 provpåsar tamponger.
 5 Vann en bloggtävling på Bamba och fick leksaker värde 900 kronor. Ansiktscremen, loppspelet (L älskar det), simglasögonen och den görna badkulan behöll vi. Det andra ska jag sälja/ge bort.
6 Kom en gratis Mitt kök och en gratis Korsordstidning. Erbjudandena hittade jag här och här.

7 Fick ett presentkort på 200 kronor på Bishop arms för jag blev medlem i deras kundklubb.
8 Fick två provpåsar hundmat från Magnusson. Verkar tyvärr som om erbjudandet är borttaget. Popcorn får provpåsarna som vi får istället för godis som belöning eftersom jag VET att man inte ska blanda foder.
9 Böt till mig en couscous och två bulgur. Hon ville ha hembakt bröd så hon fick en påse långpannebröd.
10 Maken skulle till Biltema och passade då på att handla gratis på Ica som ligger bredvid. 2 pizzor och 3 pålägg helt gratis.
11 Maken har byggt om sängramen som vi fick (som bara var halv) tillsammans med våran gamla sängram har vi nu en helt "ny" säng.

12 Satt en till sats granskottsirap.
13 Gjorde hemgjord chokladpudding till mys lördag kväll.

14 Maken har lagat pizzaskäraren som gått sönder.

15 15 dagars handlingen på Ica är avklarad. 853,71 kronor gick den på. Det är då mat som ska räcka i 15 dagar + maten till midsommar och avslutningstårtan.

16 En gratis pizza och 3 gratis pålägg blev det bland annat köpt då. Skulle behöva en frys till då mina tre frysar är fulla med bär, makenfiskad fisk, pizza och pålägg.

17 Planterat spenat i fyra av fem balkonglådor. Den femte sitter så dumt att det inte går att plocka ur den så den ska jag plantera blommor i.

18 Bokat två gratis säljannonser i den lokala tidningen.

19 Gjort ett par sulor till S gummistövlar. Dom som var i var trasiga.

20 Lagat ett par av mina strumpor.

21 Dags att betala villaförsäkringen. Har lämnat in en förfrågan på Compricer om det finns någon billigare försäkring. Brukar aldrig finnas det men man vet ju aldrig.

22 Köpte inget då jag jobbade en kväll för mig själv.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...