måndag 22 juni 2015

Veckans rens ut och köpstopp

Veckans rens var fritidsaktivitets prylar. Jag har ingen speciell fritidsaktivitet så jag har inga grejer. Maken fiskar och håller hårt i sina fiskegrejer. Vi har ett överflöd av golfprylar som är S och M:s. Gamla skidor sen jag var liten. Massor massor med bollar och annat sen M och S var små. Det mesta är ute i garaget som maken lovat rensa igenom på sin semester. Så inget ut där (än).
1 docka och 1 nappflaska som L inte ville ha kvar såld.
1 påslakan och 1 örngott (oöppnad) som S inte ville ha kvar i sina flytta hemifrån lådor såld.
12 vinglas gett till M (se ovan).
12 champanjeglas gett till M (se ovan).
1 hjärta vi gjort i trolldeg till alla hjärtans dags pynt slängt. Jag råkade ha ner lådan som pyntet låg i så det gick sönder. Som tur var var det bara ett av alla trolldegshjärtan som gick sönder. Är trolldeg komposterbart eller ska man slänga det som jag gjorde?
1 låda som maken hade i sängbordet lagd i återvinningen.
1 rabattkant som ruttnat sönder slängd (vi ska ta bort och tog bort rabatten).
1 par skor efter L gett bort.
1 vattenspridarblomma som var sönder slängd.
8 utklädningshattar som vi fick för flera år sen men aldrig använt gett bort.
Summa: 41 saker.
Finns säkert massor av plastsaker bland fritidsgrejer. Inget som vi tänker byta ut dock.
Köpstoppet har gått bra. Vi har varit till Kolmården (upplevelser ingår). Det enda vi köpte där var fika, godis och glass (vi hade med matsäck). På vägen dit lös oljelampan så olja till bilen är också köpt. 15 dagars handlingen på Willys är gjort och en liten extrahandling på Ica är gjord (gräddfil, färskpotatis och grädde till midsommar, mjölk och lite grönt). Den här veckan drar dock kyrkans loppis igång. Jag brukar då köpa en hel del. Får se om det blir lika mycket i år eller om jag kan hålla mig. Det brukar mest bli kläder till L.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...