fredag 5 juni 2015

Förvaring

Först svar på en kommentar. Tusen tack Ewa för dom fina orden. Man kan använda rörsocker till granskottsirapen. Samma mängd. Lika mycket socker som granskott. S vill ta med sig granskottsirap till USA så jag måste ge mig ut och plocka mer skott och sätta en sats till.
S och jag var inspirationskväll om förvaring på IKEA. Föreläsare var förvaringsdrottningen själv. Vi fick Ramlösa, kaffe, te och kycklingwrap och varsin goodiebag. Jag lärde min inte så mycket nytt men det fick mina tankeceller att gå igång. S slänger sin tvätt på golvet på sitt rum och jag tjatar att hon ska gå dom 5 metrarna till tvättstugan med tvätten. Förvaringsdrottningen sa att man skulle ha en tvättkorg där man böt om. Vilket maken och jag har i sovrummet. Så S ska såklart också ha en. S som tjatat om att få en i flera år blev överlycklig. Intimhygien förvaras på en hylla i badrummet och hotar med att ramla ut så fort man tar något. I en låda i badrummet förvaras hårsaker huller om buller så man inte hittar något.
Korgar inhandlades på IKEA och sakerna fick byta plats. Goodiebagen innehöll en Komplement multihängare som passarperfekt till makens slipsar. S ska ta med sin till USA.En jätterolig kväll som varmt kan rekommenderas. Eller så kanske det är jag som är understimulerad. =)
Jag var en av vinnarna i Bambas bloggtävling och min vinst kom i onsdags. En Myra från Brio. Simglasögon och Sticky mosaik från Tildas. En bamseväska från Micki. Mess free glitter från Melissa & Doug. Snuttefilt från Teddykompaniet. Tinti magiska bad från Carlo baby. En Pingu pekbok från Rätt start. Ett grodspel från Plasto. Nyckelring och ansiktscreme från Sophie the giraffe. En pyjamaskudde. Jättekul. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla du - Tack för svar! Vi satte cirka 4 liter sirap (Mannen hävdar att han plockade 1050 granskott när jag var på jobb ;) och jag tror alltid på vad han säger;)

Vi har nu fördelat det i burkar enligt ditt svar. Soligt fönster och skakning dagligen, men bara efter några få dagar så är ju nästan allt socker smält! Ska vi ändå låta det stå och skaka tiden ut? Snälla hjälp!
Hälsningar
Ewa

Ps; Jag är lite ledsen över att behöva vara "anonym" - jag delar gärna min mail eller så med dig. För du ger mycket till oss som bara "kikar" :) och lär!

Anonym sa...

Tusen tack för svar!
Jag skickade ut mannen på granskotts jakt och han kom hem 1.050 st - från två träd granngårds!! Jag trodde - I mitt stilla sinne att vi skulle kunna få ihop en burk eller så! Det blev 7 eller 8!!! Men det är superkul att få testa detta. Vi har redan gett bort en burk i 50 års present (med annat hemgjort) som de får skaka själv! Ska bli superspännande att se om denna funkar på oss Skåningar ;)

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...