söndag 5 april 2015

Loppi blogbag - Skönhet & Hälsa

Jag fick den stora äran att testa Loppi blogbag skönhet och hälsa och här kommer mitt utlåtande.
RFSU Active balance är en dubbelverkande vaginaltablett som tillför probiotiska lactobaciller (snälla bakterier) som finns naturligt i underlivets ekosystem och hjälper till att förebygga infektioner. Kan tas både som behandling (1 tablett i 7 dagar) eller förebyggande syfte (1 tablett/vecka i 3 veckor). Kan även tas under mens och graviditet. Dessa har jag inte provat än och kan inte säga om dom funkar eller inte. Ibland efter mens känner jag att det blir lite obehag där nere. Jag brukar då badda med yoghurt. Nästa gång ska jag prova en tablett.
Pierre Robert skickade med ett presentkort och jag valde Invisible hipster gjord av mjuk microfiber, vilket ger behaglig och sval känsla mot huden. Den är utvecklad med non slip funktion vilket gör att trosan håller sig på plats. Jag har lånat bilden från Pierre Roberts hemsida. Jag använde trosan och glömde ta kort på den och nu ligger den i tvätten. Den kändes skön och behaglig och satt på plats. Vilket trosor inte brukar göra på mig. Jag kan helt klart tänka mig att köpa fler. Anmäler man sig till Pierre Roberts nyhetsbrev får man 15 % rabatt på sin första order.
Bio-oil är framtagen för att göra ärr, bristningar, ojämn hudton, åldrande och uttorkad hud mindre framträdande. Jag använde den på låren och jag tyckte att bristningarna blekande en del.
Yves Rocher Bonheur Eau. Upplev den impulsiva, livsbejakande doften hos Moment de Bonheur som nu finns i en lättare, friskare och fruktigare tolkning. Den här fräscha doften utgår från den exlisiva Risa centifolia från Grasse som med sina delikata, skira nyanser balanseras av äppelextraktets läckra syrlighet. Hade en svag doft av äpple och luktade gott och friskt.
Yves Rocher Elexir volume mascara. Nu kan du få oemotståldig volym och intensiv näring i en och samma mascara tack vare peptider från hibiskus som stärker och reparera fransarna. Den krämiga formulan ger rejäl fyllighet utan att tynga ner, och ett resultat som håller hela dagen. Borste är utrustad med dubbla fibrer som ger perfekt applicering, de mjuka fibrerna ger volym utan klibb, medan den fastare fibrerna ger definition och längd. Jag har fått en ny favoritmascara. När jag sätter på den klumpar inte fransarna ihop sig som dom brukar göra ibland. Den sitter hela dagen och jag ser inte ut som en ögonfranslös panda i slutet av dagen. Den fungerar helt enkelt.
Friggs naturliga ekologiska riskakor. Är förpackade i påse vilket gör att dom inte smular och är lätta att ta med. Miniriskakor är gjorda på råris och majs och är glutenfria med en hög halt av fullkorn. Jag gillar riskakor och jag gillar choklad så det här var gott. Perfekt snack på jobbet där godissuget alltid sätter in.
Friggs Te + solljus är speciellt framtaget för att bidra med ett tillskott av vitamin D. Teet kan hjälpa kroppen att fylla på med solens vitamin året om. En kopp Friggs Te + solljus tillgodoser en fjärdedel av det dagliga rekommenderade intaget av vitamin D. Smakade såååå gott. Jag dricker te på jobbet och jobbet känns roligare med ett gott te.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...