onsdag 11 mars 2015

Veckans sparade pengar

Jag är så himla stolt över att ha blivit nominerad till SurveyBee Blog awards 2015. Dom 60 bästa ekonomibloggarna i Sverige hamnar på deras topp 15 listor. Jag hamnade på plats tre under kategorin Privatekonomisk inspiration. =) Det här kommer jag leva länge länge på. =) Tusen tack till den eller dom som nominerade mig.
60 Främsta Bloggarna inom Privatekonomi 2015

1 Köpte tapeter till L:s rum som hon fick i present för 10 kronor/rulle.

2 Köpte tapetklister till 50 % rabatt.
3 Fick en gratis provburk färg i färgaffären.
4 Köpte grisöron, godis och en leksak till Popcorn med rabattkupong så behövde bara betala 17 kronor.

5 Leksaken till Popcorn var på 70% rabatt.
6 Gjort fler beeswrap av bivaxljus och en gammal torkhandduk.

7 Fick 100 kronor i superpresentkort för jag svarat på undersökningar i MP3 panelen.
8 Köpte en äppellåda för 59 kronor på Ikea när jag och L hade våran nästan gratis shoppingdag förra helgen. Jag fick ju tillbaka 220 kronor i kontanter på presentkortet. Jag har nu sytt ett foder till den så Popcorn inte ska komma åt sina grejer.
9 Bakat bullar och rulltårta till L:s kalas.

10 Maken har handlat 10 dagars handlingen på Ica. 634,69 kronor gick det på.

11 Vi hade en rabattkupong så vi fick 30 % rabatt på allt frukt och grönt.
12 L ville inte ha "barnkalas" utan valde att bjuda med en kompis på bio och se Big Hero 6 istället. Helt gratis. =) Biobiljetterna - företagsbiljetter. Snacks - presentkort. 3D - hade med egna glasögon.

13 Blev uttagen till att prova Loppi blogbag Minicare. Fick Kräm, duschlotion, regröringsmousse, babyolja och zinksalva helt gratis.

14 Vann 480 kronor på Postkodlotteriet. Lotterna jag tecknade för 320 kronor för att få ett superpresentkort på 1000 kronor (vilket jag också fick). Jag sa upp lotterna (som jag nu vunnit flera gånger på). När erbjudandet om superpresentkort kom igen tecknade jag två nya lotter. Som jag också sa upp på en gång. Dom lotterna blir aktiva när dom andra lotterna försvinner den 12 mars.

15 Maken har lagat en läckande kran.
16 L och jag gjorde en nästan helt gratis extrahandling på Coop. Ostbågarna hade Coop på extrapris och jag hade en köp 2 betala för 1 kupong. Kupongen täckte båda påsarnas värde så fick båda helt gratis.

17 Sagolikasoppa sålde Coop för 25 kronor för två och jag hade en smskupong på en gratis soppa värd upp till 25 kronor så jag fick båda helt gratis.

18 Pauluns flingor var genom appen Klipster och också helt gratis.

19 Belvita kexen och juicerna hade jag rabattkuponger på 15 och 8 kronor på så dom fick jag betala lite. Om man samlar 5 Brämhults korkar och skickar in får man en gratis juice. Så korkarna ska sparas när juicen är slut.
20 Vann två produktcheckar på gratis Quorn i en tävling på Facebook.

21 Lagat ett par av L:s strumpor.

22 Lagat tre par av makens strumpor.

Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan? =)

1 kommentar:

Esbe sa...

Grattis till utmärkelsen! Den är du verkligen värd!

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...