fredag 27 mars 2015

Kuponger och reklam ger inbillat behov

Efter att jag började med rabattkuponger så kommer jag på saker som jag "måste" köpa för att det blir så billigt. Flytande tvål är ett exempel. Som finns på rabatt på Willys i pumpflaskor, använder man då kuponger så får man betala 5 kronor/flaska. Jättebilligt det måste jag köpa. Men hallå! Du gjorde egen flytande tvål igår och har påfyllbara pumpflaskor i glas. Willys har också rabatt på Almondy tårtor. Med kuponger sparar jag ännu mer. Om jag gör egen mandeltårta sparar jag mest eller mest sparar jag såklart om jag varken köper färdig eller gör egen. I en annons från en av stadens inredningsbutiker som var i den lokala gratistidningen såg jag att det fanns en glasbehållare med tappkran. Va smart - det måste jag ha. Varför då egentligen? Det funkar lika bra med en tillbringare som jag redan har massor av. Samma sak om jag läser igenom säljsidorna på FB. Ett överdrag till en bag in box som ser ut som en bok - det vill jag ha. Jag som aldrig dricker vin och vi som nästan aldrig köper vin. Köper vi vin vid något enstaka tillfälle (vi gör eget vin) köper vi en flaska.
Brevlådan har varit full och maken har haft ärendedag efter jobbet två dagar i rad. Jag vill ju inte slita ut honom. Igår var han till Ica på ett FB köp. Jag efterlyste Telia boxar. Den billigaste varianten kostar 399 kronor och vi behöver två stycken. Egentligen tre stycken men vi hittade en Telia box som kostar ungefär 1600 kronor att köpa i våra gömmor. Jag fick massor av svar men alla skulle ha mellan 500 - 700 kronor för sina. Utom en som ville ha 300 kronor för sin. Vi fick med en massa andra grejer på köpet. Det visade sig vara den dyra boxen som vi redan hade.
När han ändå var på Ica gick han in och "handlade". Gratis fläckborttagning som var Icas gratisvara den här veckan.
Han tog också ut två paket. Det ena från Loppi blogbag som jag fick den stora äran att testa igen. Presentkort på en gratis trosa från Pierre Robert. Vaginaltabletter mot svamp i slidan. Bio-oil mot bristningar. En eu de cologne från Yves Rocher. En mascara från Yves Rocher. Miniriskakor och te från Friggs.
Det andra var inte helt gratis från Testagram. Dom har höjt priset och sakerna motsvarar inte priset på lådan längre så funderar på om jag ska säga upp den eller ge den en chans till. Comfort sköljmedel. Läkerol. Havremjöl. Superfruit. Te. Malaco lakrits. Morsjö deli nachos.
Idag åkte han till Citygross för den vanliga tio dagars handlingen. Han gillar ju inte Coop så när maken handlar blir det Citygross. Vilket passade bra för vi fick 10 % rabatt. Förutom maten för dom kommande 10 dagarna handlades även påskmaten.Om man drar bort toapappret och nattbindorna kostade maten 682,47 kronor. Vi köpte då även 4 gevalia för 100 kronor. Jag hade en rabattkupong så vi fick betala 90 kronor för 4 gevalia. =)
Han köpte då även en helt gratis Ajax som jag fått av Likenshare.
I brevlådan låg ett gratis paket från Nutrilett för jag anmält mig till deras 2 veckors utmaning och var en av dom första 100 som anmälde sig. Jag anmälde maken också så jag hoppas det kommer ett paket till. =)
Jag har testat att göra eget maskindiskmedel. Ica Basic pulver kostar 50 öre/disk. Det hemgjorda kostar 43 öre/disk.



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...