torsdag 6 november 2014

Veckans ut

Det sista är nu rensat. I alla fall av det som jag har fri tillgång till. Garaget och hobbyrummet är kvar men det är makens områden. Pyssellådan och kontoret var det sista. Sen passade jag på att gå igenom Halloween lådan när L och jag pyntade. Ligger fortfarande en hel hög med tingade saker som väntar på att nya ägarna ska komma och hämta dom.

15 gamla sjukintyg som jag sparat från flera år tillbaka eldat upp.

Bytt bort en käpphäst.

Bytt bort en skrivmaskin.

Bytt bort 19 olika pysselsaker.

Sålt 14 dock-kläder som L inte vill ha kvar.

Sålt 3 Pippi Långstrump pepparkaksformar.

Slängt en klocka med trasigt armband som jag hade glömt att jag hade men var väldigt ledssen då när den gick sönder (för säkert 10 år sen) i elektronikåtervinningen.

Gett (blev ett byte jag fick en tunika) en pumpalykta till en kompis.

Lagt en jättefin adventsbelysning som jag köpte på loppis i somras och blev störtkär i i elektronik återvinningen. Den var sönder visade det sig. Så nu är jag sur på den som skänkte den till loppis fast den var sönder.

Lagt två väggklockor som inte fungerat på jättelänge men som fått suttit kvar som prydnad/av lathet i elektronikåtervinningen. Den ena satt på uteplatsen och den andra i garaget.
Sålt den ena hushållsassistenten + massor av tillbehör.

Slängt en Halloween gryta. Den var uppblåsbar och har gått sönder, gick inte att laga. Uppblåsbar plast ska slängas i restavfallet. Jag hatar att slänga saker i restavfallet. I alla fall en stor gryta som tar upp en hel soppåse. =(

Summa: 84 saker.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...