torsdag 27 november 2014

Klarna, Schenker och Discshop

I början av oktober beställde jag en Jelly belly bön box från Discshop som vi skulle ha till L:s Harry Potter kalas. Räkningen från Klarna kom dagen efter men boxen kom aldrig. När jag mailade Discshop flyttade dom fram betaldatumet och sa att den var på väg. Sen sa dom att Schenker hade slarvat bort paketet och flyttade fram datumet igen. Jag köpte en ny box (inne i stora staden, en mindre box eftersom den stora inte fanns där, det var därför jag beställde den) eftersom det var dags för kalaset och ringde Discshop som då skulle ta bort räkningen helt. Om paketet kom fram skulle jag strunta i att ta ut det så skulle det skickas tillbaka till dom. Paketet har fortfarande inte kommit. Klarna har nu börjat maila mig om varför jag inte betalat räkningen eftersom den fortfarande ligger kvar hos dom. Jag skrev som det var att jag aldrig fick varan då Schenker slarvat bort den och att Discshop sagt att dom skulle ta bort räkningen helt. Klarna svarade då att dom ska utreda vad som hänt och höra av sig om jag ska betala i alla fall eller om fakturan läggs ner. Klarna vill alltså att jag ska betala för en sak som jag aldrig fick!! Som företaget som jag beställde den ifrån har sagt att jag inte ska behöva betala!! Det här tar tid och ork från andra saker som jag hellre vill/måste göra. Skolan t ex. 3 stora uppgifter att göra innan mitten av Januari. Den första fattar jag nada av. Den andra behöver jag böcker till som jag ska få låna men jag får inte tag på utlånaren så jag vet inte om jag måste be mitt jobb köpa dom istället. Den tredje har jag i alla fall tagit myrsteg på så den är igång. Alla föreläsningar är tittade på ( 4 stycken 90 minuters långa och några kortisar).
10 dagars handlingen är avklarad av maken. På Citygross (han gillar inte Coop). 641,97 kronor gick det på men då slog vi på stort och köpte 10 2 liters läsk för 99 kronor i den summan. Maten i familjen P i november gick på 2058,09 kronor så målet med mat för max 2000 kronor blev inte uppnått. Men jag är nöjd med summan i alla fall och vi tar nya tag i januari.
3 julklappar till är fixade så nu är det bara 4 stycken kvar. =) Två att göra och två att köpa. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...