onsdag 27 augusti 2014

Veckans sparade pengar

Som börjar med två punkter som jag glömde förra veckan. Gör allt listan är påfylld med fler saker jag kommit på att vi alltid gör men jag glömt att skriva.

1 När jag beställde mina läkemedel från apoteket slapp jag betala bensinen för att åka till apoteket. Det var fri frakt.

2 Beställde även två tigerbalsam till 15% rabatt. Ordinarie pris 58 kronor/styck, jag betalade 49,30/styck.

3 Sålt en lampa för 50 kronor.

4 Hade knytkalas på den årliga kräftskivan och köpte bara saker för 207 kronor. Västerbottenost var en av sakerna.

5 Hade sparat alla kräftsaker sen förr om åren. Hade 3 olika hattar, 3 olika haklappar och 2 olika servetter.

6 Köpt julklapp till svärmor. Något som hon sa att hon ville ha. ;) På rea. Ordinarie pris 99 kronor - pris nu 49 kronor.

7 Köpt en till julklapp till svärmor. Något hon inte sagt att hon ville ha men som hon kommer att gilla jättemycket. =) Hittade en för 249 kronor på en sida men letade vidare och hittade en annan för 79 kronor på en annan sida.

8 6 och 7 köptes från samma företag så sparade in en fraktavgift.
9 Tog bordet som stod i lekstugan och använder som blombord i vardagsrummet så nu behöver vi bara ha en fönsterbräda och ett blombord eller en piedestal till.
10 Fått ett presentkort på 100 kronor på Jysk för att jag svarat på undersökningar.
11 Pressat 4 liter äppelmust.
12 Fått två par skor till L av en kompis.
13 Köpt en piedestal för 50 kronor. Nypris 279 kronor. Säljaren prutade ner den själv från 100 till 50. =)

14 Den enda frukten jag köpte när vi gjorde tiodagarshandlingen på Coop var L:s älskade bananer. Äppelträdet dignar av äpplen och det finns plommon på plommonträdet.

15 Skutt och L delar på en morot. Skutt äter bara blasten så själva moroten får L som frukt till skolan.

16 Moroten som dom delar på kommer från vårat egna morotsland.

17 Köpte ingen gurka på tiodagarshandlingen. Fick en gurka av makens syster från deras växthus och har några gurkor själv i en kruka i trädgården. Vi äter gurkskivor på mackan varje frukost så går åt en hel del gurkor här.

18 Tiodagarshandlingen på Coop gick på 423,61 kronor. Då köpte jag ändå 8 kilo strösocker som jag ska ha till äppelvinet. Som jag inte kan göra visade det sig men det kommer i ett annat inlägg. Jag har då inte kommit igång med prisboken än så jag köpte nästan bara mejerier, frukt och grönt. + lite annat som var slut.

19 Maten i familjen P i augusti har gått på 2602,83. Då har vi ändå haft avskedskalas för hela tjocka släkten och kräftskiva för halva tjocka släkten. =) Det lönar sig att äta ur frysen. =) Mer än halva månaden var vi 4 stycken som åt dessutom. Jag har då räknat med en extrahandling. Kommer inte ihåg om vi gjort en till.

En rätt kort lista men det är inte bara sakerna man gör som sparar pengar utan även sakerna man inte gör.
Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan? =)


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...