måndag 11 augusti 2014

Veckans mål

En vecka till med nästan alla mål avklarade. Jag trodde jag hade lärt mig att inte skriva andras mål, men det hade jag inte. Lekstugan gav 4 som ringde och den första som ringde var här och tittade på den, ville ha den och skulle höra av sig efter att ha fixat transport om dom kunde forsla hem den eller inte. Dom har fortfarande inte hört av sig. Maken tog aldrig deras nummer så vi kan inte ringa och fråga, dom skulle ringa om dom ångrade sig också. Som tur var tog vi dom andra 3 som ringdes nummer. Men frågan är hur länge man kan vänta med att ringa tillbaka till nästa intresserad?
Trädgård:
Börja plocka äpplen. Dom är mogna och ligger i stora drivor i trädgården.

Fortsätta plocka hallon. Inget hallonår i år. Sammanlagt har vi väl fått ihop 1 liter max.

Fortsätta plocka blåbär.

Plocka och torka kryddor.

Plocka och torka kamomill.

Sy:

Handling:
Handla 10 dagars handling nummer 2 på Willys.

Handla seqr varorna på Willys.

Matlagning:
Göra äppelmos.

Göra äpplemust.

Baka skorpor.

Baka kex.

Göra 3 eller 4 amerikanska äppelkakor till S avskedskalas.

Övrigt:
Åka båt minst en gång. När vi åkte båt och badade igår var det så kallt i vattnet att bara M och L badade.

Fortsätta elmäta olika elsaker.

Ha S avskedskalas. =(


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...