söndag 31 augusti 2014

Gratis är gott

Jag fick frågan var jag hittar mina gratissaker om man inte använder seqr. Tacoskalen och ölen fick jag på gratiskupong från min Ica affär. Ölen var en köttrabattskupong. Jag hade köpt det kallskurna till S kalas och summan gav en % rabatt på nästa köp som motsvarade hela ölens pris. Den enda vi betalade var panten. Jag får kuponger därifrån med jämna mellanrum på gratissaker eller saker på rabatt. Facebook är en annan bra källa till gratissaker. Kruxet där att att man måste veta vad man ska gilla för att hinna med att få gratissaken. Jag har även lite sidor som jag tittar på efter gratissaker. Prylar har jag nog av så det jag tittar efter är mat som vi äter. Ingen idé att "köpa" något bara för att det är gratis och sen inte äta upp det. Sen slinker det så klart in eller annan gratispryl också. En gratis glassbil från glassbilen i fredags till exempel. M och S hade en när dom var små så jag tänkte återuppleva gamla minnen med en glassbil som låter och gör en galen igen. L gillar den och trycker på den hela tiden.
* http://www.gratisguiden.se/
* http://www.gratisprylar.com/
* http://gratisprinsessan.se/
* http://www.nattstad.se/gratisgrejer
* http://www.nattstad.se/stonetag
Maken och M har åkt till Tyskland över helgen för att göra killgrejer och handla lite. Så L och jag som hade ärenden att uträtta fick ta röda faran. Det började inte så bra med att bilen larmade men sen gick det som smort. Första stoppet var återvinningen. Där hittade vi en säck-kärra som vi tog med hem. L gillar den jättemycket och kör sin stora mjukishäst på den.
Andra stoppet var Willys för inhandlingen av den här veckans gratisvaror på seqr. För pengarna som blev över köpte jag rågsikt och filmjölk. Jag ska på ett byte på måndag och hon ville ha min hemgjorda sirapslimpa. Som jag trodde att jag hade massor av i frysen. Vilket jag inte hade. Rågsikten var dessutom slut och i original receptet ska det vara fil vilket jag alltid brukar ersätta med mjölk. Men eftersom det var till ett byte tänkte jag att det var lika bra att göra som man "ska".
Så bakat blev det också idag. Typiskt nog blev dom inte alls så stora och fina som dom brukar bli. Förhoppningsvis smakar dom gott i alla fall.
Alla fönster är nu tvättade. Jag fuskade och använde fönstersprayen som jag fick gratis via seqr. Jag brukar använda diskmedel, en svamp, en trasa och en skrapa. När jag skulle byta gardin i tvrummet märkte jag att jag inte hade någon passande gardin dit. Vi böt den gamla gardinstången mot en ny annan variant så gardinerna som vi brukar ha där ( 2 stycken som vi haft i över 15 år) är lagda till handlingarna. Så jag fick sätta mig och sy en ny gardin lite hastigt och lustigt. Jag hade ett tyg som jag fick som byte i en banankartong full med tyger en gång som jag använde.
En kompis på fika och lekdejt har vi också haft L och jag. Hon hjälpte mig och plocka äpplen och fick med sig en kasse som tack för hjälpen. Så två kassar till plockade.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...