måndag 21 juli 2014

Veckans mål

Ytterligare en vecka med alla mål inte avklarade. Byxorna av gardin är inte sydda. Jag kom på att jag inte ville ha någon gardinbyxa. Rabarbern blev inte skördad, saftad och pajad. Det var en på Facebook som gav bort klarbär så S, L och jag åkte dit och plockade. Vi höll på i ungefär 45 minuter och fick ihop nästan 5 liter. Han som vi plockade hos var inte hemma men tyckte att vi skulle ha plockat alla. Vilket vi inte tordes så det var en del kvar på träden. En del av klarbären blev till saft, en del åt vi som dom var. =) Bada har vi inte heller gjort om man inte räknar badningen i hotellets pool i Norrköping. Där det i och för sig blev en hel del simmat. L kan nu simma men hon skulle behöva lite bättre kondition. Hon är även helt vattenvan men är som jag och vill helst inte ha huvudet under vattenytan. Fast hon dyker gärna om hon får ha simglasögon på sig.
Trädgård:
Fortsätta plocka krusbär.

Plocka hallon varefter dom mognar.

Plocka rabarber.

Matlagning:
Prova att göra L:s favoritglass mackaglass.

Göra ringblommesalva av en del av ringblommeoljan.

Göra rabarberdricka.

Göra rabarberpaj av rabarberresterna.

Sy:
Sy varsitt örngott till maken och mig. Påslakanet till ett av våra sängkläder är hela men örngotten börjar ge upp.

Handling:
Handla 10 dagars handlingen på Coop.

Gå till kyrkans loppis två gånger.

Övrigt:
Åka och bowla med L en gång.

Åka och bada minst en gång.

Få eller köpa fyra rullgardiner till dom nya fönstren i vardagsrummet. Man kan inte ha persienner i dom.

Fönstersnubbarna ska komma och göra klart fönstren.

Jag ska jobba en kväll.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...