måndag 14 juli 2014

Veckans mål

En vecka med inte alla mål avklarade. Jag prioriterade andra saker. Bären börjar mogna så alla svarta vinbär blev plockade. Jag har byxor så jag klarar mig men L hade bara ett par cykelbyxor så jag sydde byxor till henne istället för ett par till mig själv. Nu när det är så varmt är det varmt nere i matkällaren också så att köpa på sig ett stort lager jäst, mjölkpulver och mjöl nu känns dumt. Dessutom hade företaget som säljer jäst och mjölkpulver inte hemkörning och dom ligger 1,5 timmes bilkörning härifrån så det måste bli en utflykt av det hela. Älgörten hade också mognat så den är plockad och saftad.
Trädgård:
Plocka krusbär.

Plocka röda vinbär.

Plocka rabarber.


Matlagning:

Göra rabarberdricka.

Göra rabarberpaj på resterna av drickan.

Sy:
Försöka sy en harmesbyxa av en gardin.

Handling:
Handla 10 dagars handlingen på Willys.

Gå till kyrkans loppis två gånger.

Åka till 4 fabriksförsäljningar och fynda. =)

Övrigt:
Åka och bowla med L en gång.

Åka och bada minst en gång.

Åka till Kolmården.

Åka till Gränna.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...