lördag 19 juli 2014

Gratis är gott och gjort om

Fönstersnubbarna har bytt våra fönster.
Dom kommer tillbaka på måndag och gör finliret. Nu är det vita aluminiumramar men lägre uv-värde. Förut hade vi bruna träramar och under hörnen i fönstren längst ut var det fuktskadat. Så det var verkligen dags att byta fönstren. Men nu är alla fönster bytta. =)
Det blev mycket ljusare. Dels för att det är vita fönsterkarmar istället för bruna. Dels för att det lilla fönstret nu är större. Det finns inte fönster med vädringsluckor längre och för att slippa göra hålet efter gamla fönstret mindre så blev det ett fönster med mer glas.
Igår när S och jag var på loppis så såg jag en svart lampfot som jag ville ha. Jag ville ha en annan golvlampa bakom soffan istället för den vita som vi har idag. Jag la ut den som byte och fick ett napp men maken gillade inte den lampan. Så jag ville se om han gillade den på loppis istället så hela familjen P åkte dit. Han gillade den och vi hittade en skärm till. Skärmen gillade vi dock inte så mycket så den får sitta tills vi hittar en annan. Skärmen kostade 5 kronor.
Jag hittade en stor plåtskål till. En ännu större än den andra som jag kan ha när jag gör saft. Två barnfilmer blev det också. Allt för 65 kronor.
Fikat tog vi dock hemma. S har namnsdag idag och jag och L gjorde kladdkaka. Tårtljusen återvinner vi flera gånger.
Efter loppis åkte maken och S in till M en sväng, till Ica och köpte batterier och till ett skänkes. En byrå som står i källaren nu och ska innehålla lite saker som jag behöver till mitt företag som jag förhoppningsvis snart ska starta. Jag behöver bara få tag på lite fler saker först.
Medans dom var borta plockade L och jag krusbär. 4 liter blev det idag och då åt L mer än hon la i burken. =) Hon hittade ett äpple som hade ramlat ner från trädet som hon gjorde en gubbe av. Det är fler krusbär kvar på busken men det började åska och regna så det får bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...