söndag 27 juli 2014

Båttur och billig 10 dagars handling

Maken var och 10 dagars handlade på Coop igår. 370 kronor gick det på. Vi har inte kommit igång med prisboken ordentligt än. Maken vill inte kolla priser när han handlar på sånt han inte ska handla. Jag vill inte att han ska handla något som vi egentligen inte behöver just då för att jag ska få reda på priset till min prisbok. Så det enda han köpte förutom mejerivaror, frukt och grönt var en flaska ketchup. L älskar ketchup så det går åt mängder här. Han köpte även 4 paket Lätta till extrapriset 10 kronor/paket.
Igår tog nästan hela familjen P (inte S hon hade en kompis som sov över här) en båttur. Vi (läs maken) har ju blivit med båt. Ett renoveringsobjekt som vi köpte för 1/5 av priset som vi fick för husvagnen. Maken har rustat upp den så nu är den värd bra mycket mer. Vi har en badstege i båten så vi åkte till en vik och tog ett dopp. 27,5 grader var det i vattnet. Jag vågade dock inte gå i från badstegen så jag badade inte. M och L badade desto mer. Dom provade även att flyta med sina flytvästar.
På hemmafronten har det inte hänt så mycket. Ringblommeoljan är silad och en burk ringblommesalva är gjord. Jag använder ringblommesalva på det mesta. På läpparna, händerna, på eksem och i ansiktet. Den är rätt fet så funkar även att ta bort smink med. Jag tog 1 dl ringblommeolja och 50 gram bivax. Salvan blev i lite hårdaste laget så jag kokar nog om den med mer olja tror jag.
Jag har kommit på världens bästa tema på L:s Halloweenkalas. =) Så nu ska jag försöka få tag på grodformar och ugglegosedjur. Nästa vecka är sista veckan på kyrkans loppis. =( Så önskar jag fått min idé lite tidigare. Sen ska lite annat fixas också men det mesta har jag hittat gratissidor till. =) Jag ska även forska vart jag kan köpa Bonbon godis, gärna så billigt som möjligt.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...