fredag 11 juli 2014

Älgört och fyndat igen

Älgörten har slagit ut. Den luktar som mazariner. =)
Precis bredvid återvinningen växer det massor massor. Så idag när vi lämnade återvinningen passade vi på att plocka med oss hem.
Dom ligger nu i en hink och ska bli älgörtssaft. Så gott. Smakar som flädersaft med mazarin i. =) Älgört innehåller dessutom acetylsalicylsyra så lindrar huvudvärk och annan värk på helt naturlig väg.
Eftersom det är fredag svängde vi in till kyrkans loppis också. Lite fynd blev det idag med. Ett par skor till L med dragsko. Ecco skor. Nypris 800 kronor, vi betalade 20 kronor. =) En stor bunke. Jag gör alla mina degar för hand i en bunke med en trägaffel (jag har två matberedare men gör alltså degarna för hand). När jag gör fler degar gör jag dom i den stora bunken och lägger över dom i en mindre för att jäsa. Jag har (hade) bara en stor bunke. En julstjärna som jag ska ge M. En julgran som jag ska ge M. En kakform som är en stjärna. En vanlig brödform. Jag har två idag men ville ha fler. Blir 4 stycken bröd när jag bakar. En annan gran som vi ska ha som adventsbelysning i sovrummet så M kan få tomten som han alltid har haft på sitt rum om han vill ha den.
Lite fler kakformar. Allt för 95 kronor.
 Ser ut som om det blir fortsatt tjänstledigt 27 % till hösten. Kom in på Vård av äldre som jag sökt. Det är en två årig distanskurs på 50 %. Jobbet betalar utbildningen till ett visst antal personer så jag hoppas jag är en av dom. =) Eftersom jag bara jobbar halvtid redan så blir det bara litteraturen i så fall och det är inte så bara för den är dyr som f*n.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...