måndag 26 maj 2014

Veckans mål

Nu när jag lagt in en ännu högre växel hjälper målen mig. Jag kommer att fortsätta med dom i alla fall ett tag till. Jag börjar med förra veckans mål och bockar av dom jag gjort.

Trädgård:
Rensa bort all nässlor ur hallonhäcken.

Köpa eller försöka få en vindruvsplanta.

Göra granskottsirap.

Plantera ny spenat.

Plantera om alla försådda grönsaker.


Klippa av skott från porslinsblomman.

Sy:
Laga makens femtielva par med strumpor.

Matlagning:
Baka bröd som grannen som fyller år ska få.

Göra snygga burkar med marmelad som ovanstående granne också ska få.

Göra tårta och tårtbotten till mors dag
.

Handling:
Åka till grossistaffären och köpa balar med toapapper för 50 kronor.

Övrigt:
Fortsätta rensa.Ettorna avklarade. Bara tvåorna och treorna kvar.

Nu till den här veckans mål.

Trädgård:
Göra svärmors present.

Göra potentiella julklappar.

Gräva bort rabatten som är på sidan av lekstugan. Det enda som växer där är ogräs.

Plantera kamomill.

Plantera lakritsrot.

Köpa eller försöka skaffa timjan. Våran klarade inte vintern.

Skörda libbsticka. Jag använder torkad libbsticka istället för buljongtärning i matlagningen.

Klippa av fler skott av porslinsblomman.

Plantera om eller ge bort lavendeln.

Sy:
Laga L:s strumpor. Bara ett par så inte så många som makens förra veckan tack och lov.

Försöka sy ett par stora trädgårdsdynor av ett par små trädgårdsdynor och en gammal madrass.

Matlagning:
Göra rabarberdricka.

Göra paj av resterna från rabarberdrickan.

Handling:
Ingen handling planerad alls.

Övrigt:
Rensa ännu mer. Tänkte klara av alla tvåor och börja på treorna. Loppiset kommer att bli mycket tidigare än av jag tänkte först så måste bli färdigrensat så fort som möjligt.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...