tisdag 20 maj 2014

Veckans mål

Inspirerad av bloggen http://theprudenthomemakerblog.blogspot.se/ så börjar jag också med veckans mål. Som jag skrivit förut är jag egentligen en väldigt lat person så att skriva mina mål för veckan gör att jag har lite svårare att smita undan saker som jag skjuter på framtiden hela tiden. Jag kommer att skriva målen på måndagar ett tag framöver så får jag se om det blir ett återkommande inlägg eller inte efter det.

Trädgården:
Rensa bort alla nässlor ur hallonhäcken. Antingen slänga nässlorna eller torka dom beroende på vilket stadium dom är i.

Köpa eller försöka få en vindruvsplanta.

Skörda granskott och göra granskottsirap.

Plantera ny spenat istället för den som inte kom upp i ena balkonglådan.

Plantera om alla försådda grönsaker som kommit upp och behöver större krukor.

Klippa av skott från porslinsblomman och försöka sälja dom. Den går runt hela fönstret som ska bytas så det måste tyvärr klippas ner. Då kan jag lika gärna försöka tjäna en slant på den.

Sy:
Laga makens femtielva par med strumpor som ligger och väntar på att lagas.

Matlagning:
Baka bröd som grannen som fyller ska få.

Göra snygga burkar marmelad som ovanstående granne också ska få.

Göra tårtbotten + tårta till mors dag.

Handling:
Åka till grossistaffären som har öppet för allmänheten och bunkra toapapper för 50 kronor balen.

Övrigt:
Fortsätta rensa så det blir garageloppis i sommar.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att du gillade bloggen, jag tänkte direkt på dig när jag hittade den :-)

Tusen tack för boken som kom idag, ska bli spännande att läsa!

//Ingela

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...