fredag 2 maj 2014

Valborg

Valborg firades i hemmets lugna vrå. Vi tänkte grilla och sen gå upp till byns brasa.
Vi grillade under markisen för det började regna. På tallriken är min mat. Vi grillade även flintastek men det gillar inte jag. Så jag åt potatissallad, fetaost, grillad sparris, grillade revbensspjäll och grillad ost och baconkorv. Bernaisås och senap. När det var dags att gå till brasan ösregnade det. Tänk känslan av att någon häller en hink vatten över huset. + att det åskade och blixtrade så L som var den som ville gå till brasan ville inte gå längre. Så vi stannade hemma och gjorde en egen brasa i kaminen. L ville då grilla marshmallows vilket vi inte hade några. Vi hade påskskum kvar sen påsk och det är ju nästan som marshmallows så vi grillade påskskum.
På dagen roade jag mig med att lägga ut säljessaker. När man bara jobbar 20% och bara får 20% lön blir det inte många slantar i plånboken så jag har börjat med att sälja saker för att finansiera en byrå som jag vill ha i tvrummet. M:s gamla skrivbord som vi skulle göra om blev inte så snyggt som jag hade trott så det är ute som skänkes. 100 kronor sålde jag för igår. Eller jag och jag, jag var på jobbet så maken skötte försäljningen. 200 ska jag förhoppningsvis sälja för ikväll, jag väntar bara på tiden som hon kan komma eller träffas. Byrån kostar 900 (för svart hel) eller 700 (för vit hel) så det är den summan jag ska komma upp i. Helst innan 11 maj för då är rabatten slut och priset höjs med 300 kronor.
En liten fråga. Jag läser en hel del bloggar och vissa skriver bara ett litet kort inlägg om varje sak dom gör. Jag samlar ihop allt till ett långt inlägg. Vilket är bäst att läsa? Korta inlägg ofta eller långa inlägg mer sällan?
Glad vår. =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är verkligen duktig och ihärdig :-)

Jag gillar nog bäst korta inlägg ofta... Jag tror jag vant mig vid den sortens bloggläsande. Men, jag kommer läsa oavsett hur du vill skriva!
//Ingela

Anonym sa...

långa inlägg ofta :) Gunilla

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...