torsdag 1 maj 2014

Månadens ut

Lite rensande har det blivit. Den gamla tv:n, en lampa, ett skrivbord och en barnpall är ute som skänkes. Än så länge har dock ingen nappat och dom som nappat vill att vi ska köra hem med sakerna till dom. Ger jag bort en sak så har jag ingen större lust att lägga min tid och mina pengar (bensin) på att åka hem till någon med dom. Lite saker är också ute som säljes. Där prutar folk som sjutton och jag har ingen lust att ge bort sakerna som jag vill sälja.

Gett en vaxduk till M. Vi hade en i husvagnen och en som vi har på altanen och vi behövde bara en.

Gett bort L:s gamla dator. 8 delar (tangentbord, mus, musmatta, skärm, 3 högtalare och själva datorn).

Gett bort 9 playstationspel.

Gett bort en bärbar cdspelare (liten freestyle modell).

Slängt en bärbar cdspelare som var trasig (liten freestyle modell) i elektronikåtervinningen.

Gett bort 2 kycklingar och 6 påskägg.

Gett 9 duschdraperihållare till M.

Gett bort en drömfångare.

2 stora konservburkar som jag haft som krukor lagda i återvinningen.

Gett en tavla till mamma.

Bytt bort den gamla hamsterburen, ett hjul, en matskål och en toalett.

Gett en liten resväska till M.

Slängt evighetskaffefiltret jag fick av mamma när jag fyllde för 2 år sen. Det har skavt sönder på några ställen och jag är trött på att få sump i munnen så nu kör vi engångsfilter igen. Våran filterhållare har nämligen en utbuktning vilket gör att vanliga evighetsfilter man kan köpa inte passar. Modellen som jag fick av mamma tillverkas inte längre.

Sytt om 4 kuddar till 2 kuddar så 2 kuddar bort.

Gett bort en liten resväska.

Gett bort L:s gamla databord. Men hon fick ett annat så inget ut egentligen.

Gett bort ett par skor.

Gett bort en vinterjacka. Jag fick en ny så inget ut egentligen.

Gett bort en kasse kläder efter mig och L. Men eftersom vi fått så mycket "nya" kläder så inget ut.

Summa: 51 saker.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...