söndag 4 maj 2014

Huskonto är bra att ha

Byrån som jag ville ha och har sålt saker för att kunna köpa. Maken tyckte att vi skulle ta pengar från huskontot och köpa den på direkten. Han tyckte även att modellen jag ville ha var för liten och ville ha den större modellen.
Så S och jag fick i uppdrag att åka och köpa den. 1200 kronor vilket var rabatt på 500 kronor. Den vita kostade 200 kronor mindre men den svarta var finare och passade bättre i det nya tvrummet. Tavlorna har ju inte kommit upp än så det ser lite tomt ut runt byrån men den passar jättebra i rummet. S och jag skruvade även ihop den när vi kom hem. Ljusstaken jag fick av S igår står ovanpå. Vi ställde även dit lite mer saker efter att jag tog kortet. Alla tvspel och konsoller ligger i lådorna.
När vi ändå var ute och åkte åkte vi även till klädvaruhuset som firade 65 års jubileum och hade rabatt. L behövde nya toppar och maken behövde nya strumpor. 330 kronor gick det på. Då fick L även ett par nya Foppa tofflor. Dom hon har börjar bli för små. Och ett par finskor i tyg.
På eftermiddagen skulle maken åka till Ica och handla men det blev S och jag som fick åka igen. Det var dags för den vanliga månadshandlingen. En lista längre än vanligt på grund av att en hel del var slut. + att vi köpte 4 liter glass och en massa glass-strutar för att ha till L och hennes kompisar. Sen hade L skrivit godis på inköpslistan med så det blev lite godis också. Vilket gjorde att maten gick på mer än normalt. =( 1804,5 landade det på. Då fick jag en gratis mussli som jag ska prova åt Smartson.
Jag har även hunnit med två skänkes. Vi har gett bort en lampa och våran gamla pool. Poolen var det 5 stycken som ville ha.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...