lördag 24 maj 2014

Den som rensar han finner

Idag skulle L och jag till Lek och bus landet. Vi var bjudna av en kompis till mig och hennes son. L har haft ont i halsen ett par dagar och inatt blev hon superförkyld. Så så många timmars sömn har det inte blivit. Lekdejten fick vi ställa in så där tjänade jag lite timmar. Fast jag är så trött så det hade varit skönt att bara sitta där och fikat och pratat och göra ingenting.
Efter Lek och bus skulle jag och L åka och handla lite. Mjölken var nästan slut och frukten och grönsakerna med. Sen skulle grädde inhandlas till tårtan imorgon. Det blev S och jag som åkte medans L fick vara hemma. Hon gillar att vara hemma själv. 685,73 gick kalaset på. Det är då förhoppningsvis mjölk, frukt och grönt som räcker månaden ut och lite till. Då köpte jag även presenter till min mamma som dom hade på extrapris. Dem gick ut 2016 så går jättebra. Mamma fyller i december och tillsammans med en annan sak jag köpte häromdagen så är hennes presenter klara nu. =) Maten i maj har tyvärr överstigit budgeten rätt rejält. 3236 kronor. =( Då har jag i och för sig köpt rätt mycket extrapriser som kommer att räcka ett bra tag framöver. Men med en maträkning som brukar ligga på mellan 2000 - 2500 kronor så funderar jag på om det verkligen är rätt att jaga extrapriser.
När vi ändå var på Ica tog jag ut ett paket. Jag fick äran att testa produkterna i Loppi blogbag i år igen. =) Se separat inlägg om vad det var för produkter och vad jag tyckte.
Jag fick ärva två silverfat av min farmor, ett mindre och ett större. Det stora brukar vi ha pepparkakshuset på. I julas hittade jag inte silverfatet och jag letade överallt. Jag frågade mamma och svärmor om jag hade tagit dit det. Jag var helt säker på att jag inte bytt bort det eller sålt det. Jag älskade det fatet och var lite ledsen över att det var borta. Igår rensade jag i köket. Jag plockade ut alla sakerna i ena skåpet och gjorde om där inne. Och längst under alla sakerna låg fatet. =) Nu ska vi bara hitta makens tavla som är borta med men den kanske jag hittar när jag börjar riva i förråden. En kasse till till loppisen blev resultatet av köksrensningen. Då är jag lite tveksam till vissa saker som jag nästan aldrig använder. Pastamaskinen, hushållsassistenterna (har två stycken), bakmaskinen, äggkokaren, mjukglassmaskinen och tekokaren. Dom står kvar i sina skåp än så länge i alla fall.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...