onsdag 12 mars 2014

Veckans sparade pengar

Maken har nu gått med på att jag ska jobba 20%, i alla fall till att börja med. Vi har också bestäm att vi vill ha kvar ett sparande. Så summan tills mig hemma igen ökade från nuvarande 100 kronor till 1600 kronor. Vi sparar då 2000 kronor/månad. Maken sparar 500 idag och jag 700 kronor. 1000 kronor sparar vi från servicekontot. Mitt sparande kommer försvinna. Det på service vill vi ha kvar + öka. Sparandet är inte med bland utgifterna.

1 Istället för kalas gick L på bio med en kompis. Dom åt på MacDonalds innan. Biobiljetterna var gratis, resten fick vi betala för men en rejäl besparing mot om vi haft vanligt barnkalas.

2 Maken har klippt sig själv.

3 Månadshandlat för 1440 kronor på ICA.

4 Hade med tygkassar till handlingen.

5 Samordnat ärenden för att spara bensin. Återvinningen, tårtan till L och ta ut paket ena dagen. Biolämning, tårtan till L andra dagen.
6 Sydde en bovetekudde som L fick när hon fyllde. En köpt kudde kostar 310 kronor. Har sytt två kuddar hittills och köpte bovetet för 400 kronor. Tyg och dragkedjor har jag haft hemma.
7 Köpte två brödkassar med fryst bröd för 140 kronor på det ekologiska konditoriet. 8 limpor och 5 frallpåsar.
 8 "Köpte" 4 aloe vera drickor gratis.

9 Fick ett lipglos på köpte när jag köpte aloe vera drickorna.

10 Köpte en gratis burk med turkisk yoghurt när vi storhandlade.

11 Vi har köpt en bil till. Inte så ekonomiskt kanske men med tre som har körkort och mig som ska jobba på schema (trodde vi då) kvällar så behövs en bil till. Maken prutande ner den från 6500 till 5200 kronor.

12 L fick nästan bara presentkort på diverse ställen när hon fyllde så upplevelser, kläder och skor till henne blir gratis framöver. =)

13 Startade en lånegrupp på Facebook. 15 medlemmar hittills men fortfarande bara jag som lagt ut saker jag kan låna ut. Men det är ju en början i alla fall.
14 Gjorde hallonsaft och hallonsylt på saftresterna.

15 Elektrikern kom dagen efter vi ringde och böt våran huvudsäkring från 25 ampere till 20 ampere. Stod förra veckan med men då hade vi bara ringt, nu är det gjort).

16 Jag hade brist på strumpor med S hade överskott av strumpor så jag fick 5 par av S.

17 Lagade min ena bh (igen) så jag kan ha den ett tag till.

18 Lagat ett par av L:s strumpbyxor.

19 Lagat en väska som S tänkte slänga så jag fick en handväska till.

20 Lagat 3 av makens strumpor.
21 Vann Bella och broder superstar till L och fick en bok jag med på köpet. =)
22 Lånade två böcker till L, en bok till S (kurslitteratur) och en bok till mig (som maken snodde, jättekul för han läser aldrig) på byns bibliotek. L och jag gick dessutom till biblioteket. Vi brukar alltid ta bilen dit. Så lite bensin sparat också.

23 Gjorde dubbel sats vegetarisk lasagne. En att äta och en till frysen att äta en annan dag.

24 Jag har två sovtröjor. När den ena är på tvätt använder jag den andra. Den ena gick sönder och gick inte att laga. Jag tog en annan tröja som jag redan hade hemma och använder nu som sovtröja.

25 - 45 se en gammal lista det är sånt vi alltid gör.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...