lördag 22 mars 2014

Inga saker =) , rensning och blev visst ett skräprum

Igår fyllde jag år. =) Jag hade med mandeltårta till jobbet.
På kvällen kom M på tacokväll och vi åt hemgjord Budapestrulle till efterrätt.
På söndag ska kalaset vara men jag fick presenter av familjen P. Av L fick jag massor av kärlek. Av M fick jag en fläskytterfilé och 250 kronor på Lagerhaus. Vi älskar fläskytterfilé och äter det ofta. Blir så gott och är så lätt att göra. A S fick jag 4 ljus från Busy bee candle. Dom luktar gott och är miljövänliga. Av maken fick jag 2 golfbollar i choklad, ett specialgjort te (bra för magen och sömnen) och tulpaner.
S och mamma åkte till det ekologiska konditoriet igår. Vi ska som skrivet var ha kalas på söndag och bullarna är slut. Dom riktiga kassarna var slut så dom fick 4 mindre påsar. Så det blev en och en halv påse kaffebröd och 2 och en halv påse matbröd för 170 kronor. Rabatt för påsarna var mindre (fast det rymdes mer i två små påsar än en stor).
Naturalbox för mars kom också igår som en extra present nästan. =) Innehållet var: bambutandborste från Humble brush. Tandkräm från Dr Organic. Glossing spray och balsamspray från Inecto pure coconut. Beond organic raw bar. Amazing organiska majschips och Just vatten. Och prover. =( Nu sparar jag proverna för att ge bort dom istället för att slänga dom, men det är ändå irriterande med dessa småprover.
Det var en i hjälpgruppen som behövde tjejkläder i L:s storlek så det såg jag som ett väldigt bra tillfälle att rensa L:s garderob. L som aldrig brytt sig om hur hon ser ut förut gör det nu så alla kläder duger inte längre. Vissa favoriter vägrar hon sätta på sig. Så hon och jag gick igenom alla kläder tillsammans. En pappkasse full med saker till den lilla tjejen blev det. Då har L massor massor med kläder kvar ändå.
Jag håller på och tänker på att starta ett företag i hobbysyfte. Först sen kanske det blir mer. Så jag håller utkik efter saker som jag kan använda i mitt "företag". Idag var S på loppis och hittade 4 stycken för 50 kronor. =) Jag vill ha sakerna utanför matkällaren (källardörren är bredvid och då behöver "kunderna" inte gå genom hela huset för att komma dit dom ska). Där står (stod) alla hyllor med flaskor, burkar, present och julpapper och alla kartonger med L:s nästa storlekar. Igår hämtade min kompis vävstolen så idag har jag, S och L roat oss med att flytta alla saker från utanför matkällaren till gamla pannrummet. Skulle helt klart behövas en hylla till. Alla present och julpapper ligger just nu på golvet. Det stod klädkartonger på golvet som är i hyllorna nu därför fick vi brist på hyllor. Ser ut som värsta skräprummet. Jag passade på att rensa där också när vi ändå höll på. 5 tårtkartonger och 6 glasflaskor hamnade i återvinningen. Varför sparar man tomma tårtkartonger när man har en tårtkartong i plast så man aldrig använder kartongerna?

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i efterskott!
//Ingela

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...