söndag 16 mars 2014

Hemma igen =)

Maken och jag har varit i huvudstaden i dagarna två helt själva. Det var jätteskönt. Inte så skönt att komma hem och få reda på att det är skit i vattnet men men. Lite skit rensar magen brukar jag alltid säga. Alla i stora staden + runt omkring måste nu koka sitt vatten i dagarna två, minst. Vi åkte i fredags kväll och bodde på samma hotell som sist. I samma rum som sist. =) Jag mailade hotellet efter förra gången och talade om vad nöjda vi var med allting. Hotellchefen tyckte det var så roligt att vi skulle höra av oss nästa gång vi kom så skulle vi få samma rum. Rummet ligger på översta våningen och har en balkong mot havet. Precis nedanför ligger kajen där Birka utgår ifrån.

Den här gången ville vi inte shoppa som vi gjorde sist. Så dom enda affärerna vi gick till var Saltå kvarn. Blev bara lite "godis". Apoteket (vi hade slut på lite mediciner hemma som vi passade på att köpa när vi ändå gick på stan. Apoteket låg bredvid Saltå kvarn) och systemet. Maken ville ha vin och det blev billigare att köpa en flaska från systemet än att ta flaskan som fanns i baren på rummet. Vi gick på museum istället. Östasiatiska museet. Det var inte direkt vad vi tänkt oss och vi kommer inte att besöka det igen men det är roligt att ha varit där. Eftersom jag nått second floor på scandic kortet fick vi två rabattkuponger på 50 kronor. Sen hade vi 20% rabatt på maten så vi åt båda middagarna på Scandic. Lunchen åt vi på samma grekiska restaurang som låg precis mitt emot hotellet som vi åt på sist. Så det blev en billighets resa. Hade blivit billigare om vi stannat hemma jag vet.
Innan vi åkte i fredags tog jag en tur till återvinningen. L har ju fyllt år så det var ungefär lika mycket återvinning som det brukade vara. Vi har ju lyckats minska ner den till nästan hälften på alla områden. Bara pappret som är nästan lika mycket. Det beror på den lokala tidningen. Som jag vill säga upp men inte maken. M ville inte heller säga upp den när han fortfarande bodde hemma. Nu när han bor själv har han ingen tidning alls utan läser den bara på nätet. Mellan två av containerna  låg det en konstnärslåda med färger, penslar och en massa annat. Den tog jag med hem. S gillar att rita och L med så den kommer nog att bli rejält använd. På utsidan av lådan finns det ett staffli.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...