måndag 17 februari 2014

Sportlov = hemester

Jag har en förkärlek för amerikanska sparböcker. Dom är mer extrema än svenska sparböcker. När jag tänker efter finns det inte så många svenska sparböcker att köpa alls. Varken extrema eller inte extrema. Den bästa sidan för att köpa amerikanska sparböcker är Amazon. Där kan man köpa dom begagnade. Det gillar både plånboken och miljön. Om man räknar bort frakten vill säga. Dom flygs väl hit och flyg är inte bra. Sen kostar det skjortan att skicka paket till och från USA. En chokladkaka som jag skickat till S flera gånger när hon bodde där kostade nästan 100 kronor i frakt. Jag hittade 4 böcker som jag ville ha och dom kostade 16 öre. För alla fyra. Sen tillkom frakten och den var då inte 16 öre. Den var på 450 kronor. =( Det blir i och för sig ungefär 115 kronor/bok och det är inte dyrt. Om det inte hade varit en begagnad bok vill säga. Begagnade böcker har inget stort andra hands värde alls så dom kan man få gratis. Men förhoppningsvis finns det några nya tips i någon av böckerna så jag tjänar in dom 450 kronorna. Jag är med i bookmoch där ger man bort böcker gratis. Det märks att portot är dyrt att skicka till Sverige för dom flesta böckerna jag vill ha skickas inte till Sverige.

Den här veckan har L och jag sportlov och det firas med hemester. Idag har vi haft en kompis och hennes barn här på korvgrillning, lek och fika. Vädret var på våran sida och det var strålande sol.
Igår firade vi makens kalas och det blev en favorit i repris tårta. Den som jag alltid gjorde förut innan S och jag fick för oss att vi skulle göra dyra specialtårtor varje gång. Fylld med vaniljkräm och hallongrädde.
Kaffebrödet var rulltårtan som var över sen alla hjärtans dag. Bullarna som jag köpte på det ekologiska konditoriet. Några av dom (det var därför vi åkte dit för vi behövde kaffebröd till makens kalas. Jag kom på det i torsdags kväll så det blev lite tidbrist att baka). Och Singoalla kex som jag vann från Göteborgs kex.
Idag som är makens riktiga födelsedag åt vi glasstårta köpt för 10 kronor på Willys förra veckan då S och jag var där.
Presenterna var en låda full med popcorn. Maken älskar popcorn. =) En öl till ölmaskinen. S hade köpt vin och kort.
Elementfläktarna har äntligen kommit. Tyvärr vet vi inte om dom går eller inte eftersom våra element är för kalla just nu. Behöver bli lite kallare ute först. Om dom fungerar som dom ska ska som spara 35% av husets elförbrukning. Och det låter ju bra. =)



Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...