måndag 24 februari 2014

Mors dag check och extrapriser

Jag kom på vad jag ville ge mammorna i present. Men det skulle kostar 790 kronor/skalle. =( Jag skulle också vara med på ett hörn så 790 x 3 = 2370. Men jag forskade lite på nätet och fick ner summan till 75 kronor/skalle. =) Alltså 2370 - 225 = 2145 kronor sparade. Tog inte ens en timme så en rejäl timpenning om man räknar sånt.
Förut jagade jag extrapriser och åkte till flera olika affärer. Det slutade alltid med att jag köpte en massa extrasaker så med bensinen avdragen blev det inte så billigt så jag slutade med det. Nu har jag börjat med det igen. Förra veckan var jag och L till Willys och köpte nötfärs för 39,90/kilo och Milda 1 kilo 2 för 19,90 (M fick den ena). Idag var jag, L och mamma till M och fikade efteråt svängde vi förbi M:s affär och köpte flytande Milda 2 för 18, fläskytterfile för 39,90/kilo (L:s nya favoritmat är fläskyttefile efter att vi fått det hos mamma två gånger) och 2 paket Lätta för 20 kronor. Mitt mål är att aldrig mer betala fullt pris för Lätta (eller annat smör). Nötfärs, kaffe och ost. Just nu har vi 5 paket Lätta (alla köpta för 10 kronor/styck). 10 kilo ost och 6 paket kaffe i matkällaren. Allt köpt extrapris. Nu handlar jag bara extrapriserna + om vi fått slut på något annat för att det ska löna sig att köpa extrapriser.
För ett tag sen skrev jag om en arbetskollega som sålde Party Lite. Jag blev såå sugen på att handla av henne men lät bli. Jag hittade på egna doftpinnar. Nu har jag ( egentligen S) gjort en ljusstake liknande en som hon sålde som jag också ville ha. Hennes pris var 229 kronor. Mitt pris blev 98 kronor. Mosaik var inte direkt billigt att köpa. Men den blev fin. S vill att vi ska köpa mer mosaik och göra flera. Glaset är ett gammalt senapsglas.
Häromdagen åt vi "smörgåsbord" (ett finare ord för rester) till kvällsmat. Grillad korv, kyckling i crockpoten, schnitzel och pannkakor. Till det serverades ris och mos.
Räkningarna är skrivna och nu är det bara 150 kronor/månad kvar. =) Tänkt va lite (mycket) spartips kan göra. =) Nu vill vi att summan ska vara ännu högre så vi kan fortsätta spara.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...