torsdag 6 februari 2014

Händer inte mycket

här. Jag jobbar kommer hem och kraschar i sängen och sover en stund. Vaknar till och lagar mat eller hänger tvätt eller läxor med L eller gör andra hemmasysslor. Går och lägger mig tidigt. Förkylningen gör mig jättetrött hela tiden. Men jag är glad så länge jag kan jobba. Var på möte med personalavdelningen idag och jag ska bli omplacerad till ett vobo (nya ordet för sjukhem) istället för inom hemvården där jag är nu. Kvällar är inte aktuellt så länge jag har bråcket och inte får lyfta något eller böja mig ner. Känns tråkigt för jag trivs så himla bra på mitt jobb. =( Men men.
Lite efterforskningar är i alla fall gjorda. Nu har jag hört en till som inte har någon fast telefon utan bara mobil. Så jag har räknat på vad vi skulle spara in om vi sa upp den fasta telefonen. 129 kronor/månad + det vi ringer för. Mobilen kostar ju också när man ringer så den kostnaden kanske går på ett ut. Alla i familjen P har ju egna mobiler. Tål att fundera på.
Elen är också en sak som jag ofta tänker på. Vi ska skaffa solpaneler och ansökan till solcellsbidrag är inlämnad. I mitten av april får vi ut vårat eftersparande på Jak på 50.000 kronor och dom tänkte vi installera solpaneler för. Men det skulle löna sig mer om vi löste in det andra Jak lånet som vi inte har något eftersparande på. Då minskar våran månadskostnad med 1200 kronor/månad. Med solpaneler sparar vi inte lika mycket/månad. Men besparingen sträcker sig över längre tid. Jak sparandet skulle vara färdigbetalt om 45 månader = 3 år och 9 månader. Solpanelerna håller bra mycket längre än 3 år och 9 månader. Tål också att funderas på.
Ett argmail har jag också skickat. Till företaget som vi köpte elementfläktar av. Vi betalade dom den 23 december och det skulle ta ungefär 10 jobbdagar innan dom kom. Vi fick ett mail om att dom var slut på lagret så det skulle ta lite längre tid än 10 dagar. Förra veckan skickade jag ett mail och frågade var dom var. Inget svar. Fast dom lovade att dom svarar på alla mail inom 24 timmar. Igår skickade jag ett argmail och fick svar inom en timme att fläktarna var postade och på väg. Konstigt att man måste bli arg innan vissa svarar. Nu ska det bli intressant att se om dom kommer som utlovat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har en "hemmamobil", en billig liten mobil som alltid ligger på samma ställe. Yngste sonen har nämligen ingen egen mobil, men jag vill att han ska kunna ringa och kompisar ringer på hemmamobilen för att fråga om han vill leka osv (när vi föräldrar är på jobbet funkar det ju dåligt att kompisarna ringer till våra mobiler).
//Ingela

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...