fredag 14 februari 2014

Alla hjärtans dag

Vi brukar inte skicka några julkort för att spara på miljön och göra gott. Vi skänker pengarna som julkorten skulle ha kostat till Unicef istället. Det har vi gjort dom senaste åren. Alla hjärtans dags kort brukar vi skicka däremot. Men så kom jag på att det är ju samma sak som julkorten så för att spara på miljön och några träd så skickar vi inga alla hjärtans dags kort i år. Vi har bevarat 4 björkar via Naturarvet istället.
Lite presenter och fika har det dock blivit. Först blev det semeltårta med mamma och tjejerna. S dekorerade den med chokladgrejerna.
På kvällen efter tacon blev det pensionärsbakelser (rulltårtsbakelser). M kom och firade med oss.
Presenterna från mig var: Ett par jeans till S. En väckarklocka med hästar på till L. En kartong med lite olika läkemedel och andra apoteksvaror till M. Plåster, bandage, termometer, Alvedon, Ipren, tigerbalsam, nässpray. En kudde med boveteskal till maken (hemsydd).
Presenterna till mig och oss var: 500 kronor från mamma och pappa (puss). Gelehjärtan, jordgubbar och Noblesse från M. Ett hemgjort kort från L. Choklad och lakrits från maken köpt med kuponger som gav köp två betala för en (den ena chokladen har jag redan ätit upp innan kortet).
Efter jobbet åkte S och jag på en liten inköpsrunda igen. Det ekologiska bageriet där vi köpte en kasse full med kaffebröd och en kasse full med frallor. 49 olika kaffebröd och 41 frallor för 200 kronor. Kaffebröden var bullar, sockerkringlor, vaniljmunkar, chokladgifflar och andra mjuka bröd och inga småkakor. Där köpte vi också semeltårtan eftersom vi ville bjuda mamma på fika. Kaffebröden ska vi bjuda på på söndag då vi ska ha kalas för maken.
Sen åkte vi till chokladfabriken. Påsen med andrahands godis  till oss kostade lika mycket som chokladasken i form av ett hjärta med 8 bitar som mamma fick av oss. Så nästa gång ska jag köpa en tom kartong och fylla med andrahands godis istället. Ge mig gärna kartongen när du ätit upp chokladen mamma. =)
Jag har fått svar på mailet om våran kaffemaskin som jag skickade till Dolce gusto. Den går inte att laga själv och garantin hade gått ut så jag fick förslaget att jag skulle lämna in den hos en reparatör i Malmö. Malmö ligger 492 km härifrån enkel resa. För vad bensinen kommer att kosta kan jag då köpa en helt ny maskin. Väldigt dumt förslag av Dolce gusto. S kom dock på att om man trycker på sidan av knappen så fungerar knappen. Vi kalkade av maskinen med citronsyra (det gick inte att göra så länge som av och på knappen inte gick) och nu fungerar den igen. =)
Från oss alla till er alla en riktigt god och glad alla hjärtans dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

En liten ide till godis från fabrik ta en snygg plåtburk från second hand billiga från vår tid lägg i ett tårtpapper och vips har du gjort en exklusiv choklad gåva från dig /Maggan

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...