Mitt jobb.

Åå du undrar om jag jobbar???... ooo JA, JAG ÄR MAMMA. Det gör mig till en, väckarklocka, , städerska, kock, diskerska, hushållerska, servitris, lärare, nanny, sjuksyster, livvakt, fotograf, rådgivare, en livslång student, en fest arrangör, en personlig assistent, en revisor, en BANKOMAT, en tröstare, jag har aldrig semester, betalt när jag e sjuk eller lediga dagar. Jag jobbar dag som natt. Jag har jour dygnet runt resten av mitt liv. ♥♥♥♥

lördag 18 januari 2014

Viasat vs Canal digital

Vi har ett dyrt tv abonnemang. Det har vi för att alla i familjen P ska kunna titta på vad dom vill på tv. I snitt betalar vi 850 kronor/månad. Vi har då Viasat som jag haft mina duster med ibland men över lag är vi väldigt nöjda med dom. Förutom med priset då. I tisdags ringde en försäljare från Canal Digital till oss, han bad att få prata med mig fast det var maken som svarade. Kvinnor kanske tackar ja lättare än män så det var säkert ett försäljningstrick. Han undrade om vi ville ha ett billigare tv abonnemang och det ville vi ju. Han undrade vad vi betalade idag och jag sa som det var. Om vi då valde Canal Digital skulle vi få samma antal kanaler fast det skulle bara kosta oss 550 kronor/månad. När jag sa att jag var tvungen att prata med resten av familjen först sa han att han skulle teckna mig som kund för det var bara att jag ringde och sa upp abonnemanget inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Så jag blev alltså Canal digital kund fast jag egentligen inte ville. Jag vill gärna räkna på mina saker själv. Vilket jag gjorde direkt efter samtalet. Det var inte samma kanaler som vi har idag det var mycket mindre. Det antal kanaler som vi tänkt gå ner på på Viasat närmare bestämt. Men om vi då går ner på Viasat istället kostar det bara 359 kronor/månad. Vi förlorar alltså ungefär 200 kronor/månad på att välja Canal Digital som kabeloperatör. Så på onsdagen ringde jag Canal Digital för att säga upp det lätta avtalet enligt försäljaren. Men det gick inte för jag var inte registrerad kund än. Varför dom då inte kunde låta bli att registrera mig det vette katten. Jag skulle ringa tillbaka i fredags, vilket jag gjorde samma sak då jag var inte registrerad än och skulle ringa tillbaka nästa vecka. Klart att Canal Digital kan säga att dom följer distansavtalslagen och det bara är att ringa och säga upp abonnemanget när dom inte har registrerat en som kund flera dagar efter avtalet tecknades. Jag har varken tid eller lust att sitta i telefonkö (30 minuter i fredags) för att säga upp något som jag inte ens ville ha i första taget så jag skrev ett mail till Canal Digital.
Hej. Den 14 januari ringde en av era säljare till mig. Jag påpekade att jag inte kunde bestämma om vi skulle byta till er innan jag talat med min familj. Han sa då att jag bara skulle ringa och säga upp abonnemanget enligt distansavtalslagen. Min familj ville inte ha canal digital så jag ringde den 15 januari och skulle säga upp abonnemanget. Enligt han jag fick prata med var jag inte registrerad än så det gick inte att säga upp abonnemanget. Jag skulle ringa tillbaka den 17 januari vilket jag gjorde. Efter att ha suttit i telefonkö i över 20 minuter fick jag svaret att jag fortfarande inte var registrerad och skulle ringa tillbaka nästa vecka. Enligt distansavtalslagen har man 14 dagar att ångra sig på om man då inte kan ångra sig för att man inte har blivit registrerad tycker jag är helt fel. Jag ångrar att jag tecknade mitt abonnemang och jag har varken tid eller lust att ringa och titta om jag har blivit registrerad eller inte så nu vill jag att ni avslutar mitt abonnemang. tack. jag tänker alltså inte ringa mer utan förväntar mig att ni avslutar det efter mitt meddelande. Kundnr har jag inte fått något men mitt personnr är:
Fortsättning följer men det skulle inte förvåna mig om det landar en box i brevlådan endera dagen. En box som man var tvungen att ta ut enligt försäljaren. Att man inte hämtade ut den var inte ett nej tack till abonnemanget. Canal Digital har ett 0771 nummer och om det är ett gratisnummer eller om jag får betala 20 öre/ minut.

4 kommentarer:

Carina V sa...

Hej! Canaldigital får man se upp med som alla andra. I fjol var vi spekulant på att byta till Viasat och fick bra pris där. Då kom Can.Dig. med ännubättre förslag på pris och en HDbox gratis. Vi tackade ja till det och eftersom att vi har löpande på autogiro brukar jag aldrig titta så noga på avierna. Nu gjorde jag det och fick se att de tagit ut fullt pris för boxen samt fullt pris för abbonemanget. Inte vad försäljaren o jag kommit överens om. Jag fick ringa och divla ganska länge för att de skulle erkänna att jag faktiskt hade rätt. Och till slut (!) kunde de hitta tjejens anteckningar från vår överenskommelse. Trots det blev jag blåst på ca 90kr i månaden som de inte räknade bort. Jag hade inte det på papper och hon hade sagt så till mig. Men, ok, jag hade ändå ett bra pris. Tillsist, tack för bra blogg! :) / Carina

Anonym sa...

0771 är inte gratisnummer, det kostar som vanliga "fasta" nummer. / Margit

Anonym sa...

Jag skulle inte välja Canal Digital med tanke på deras kundtjänst.Personalen är otrevlig och idiotförklarar kunden.
Alla problem skylls på kunden.

Helena Norén sa...

En säljare ringde idag, när jag sa att vi inte var intresserade så blev han otrevlig och slängde på luren. Inte så lyckad teknik om man jobbar som säljare!!