söndag 8 december 2013

Veckans ut

Nu är hela huset (nästan) rensat. I alla fall dom rummen som jag har mer eller mindre fri tillgång till. Jag lägger sakerna som jag inte tycker ska vara kvar i en hög sen får resten av familjen P gå igenom högen och behålla det dom vill. M:s rum, S rum, hobbyrummet (makens rum) och garaget (makens rum) är kvar att rensa. + makens del av kontoret och sovrummet. Regel ett när man rensar är att man inte ska rensa bland andras privata saker. Syrummet, L:s rum och bokhyllan på kontoret var dom rummen jag rensade denna vecka. Denna vecka kommer jag att spränga 100 gränsen på utrensade grejer och borde fira. =) Men nu när jag är klar med min rensning så kommer det troligtvis inte bli något utrensat på ett tag. Får kanske börja med en in lista igen då istället. =) Men en hel del påsar och kassar med grejer står och väntar på sina nya ägare så kommer nog bli lite eftersläntrare.

6 böcker lagda till Myrorna.

1 hög med papper från L:s nattduksbord lagda i återvinningen.

2 affischer från L:s rum lagda i återvinningen.

1 bok såld.

1 trasig ficklampa lagd i eletronikåtervinningen.
Över 20 krukor gett bort till en kompis som odlar.

4 tvålfärger som hade torkat slängt.

Över 20 saker från syrummet slängt eller lagt i återvinningen. Alldeles för skrynkliga papper, kastanjer bland annat.

1 golfsak efter maken såld.
1 papperskorg full (minst 50 grejer - jag räknade dom inte, var nog närmare 100 grejer känns det som) med trasiga leksaker (mest Macdonald) och trasiga Barbie- och dockkläder slängda.

1 springhjul till hamster slängt. Vi hade två och det ena var sönder. Vi har ju bara en hamster nu.

6 tvålstämplar, en tvålform och 2 tvålkakor bytt bort.

2 Katten vinflaskor bytt bort.

2 hamstergodispåsar (som Snöflinga inte gillade men det mesta var kvar) gett bort.

11 dataspel till en dator som vi inte har längre gett till Myrorna.

1 hög med papper från L:s skrivbord lagda i återvinningen.

M:s musmatta har varit sönder ett tag, nu tröttnade han på det. Vi hade en musmatta som vi inte använde som han fick så M:s gamla musmatta är slängd.

7 barnböcker och leksaker bytt bort.

15 dragkedjor, en rulle band och en handfull knappar bytt bort.

3 leksaker gett bort.

9 leksaker sålt.

L:s väckarklocka lagd i eletronikåtervinningen. Men hon fick en "ny" så räknas inte.

Summa: 164 saker. =) Om pappershögarna räknas som en.
Då står det som sagt var påsar med saker som ska skänkas bort och dom innehåller säkert nästan 100 saker ihop. En påse innehåller säkert över 100 saker själv om man räknar allt för sig. Men eftersom jag inte vet när dom jag ska skänka till kommer så vet jag inte säkert att jag blir av med sakerna så fortsättning följer. En hel del grejer är tingade och ska tas med till skänkesträffen så dom kommer på utlistan om 2 veckor. Det som är bra med det hela är att maken nu har dragits med i det hela och också rensar och det har knappt hänt på den dag jag minns. M pratar också om att rensa. =)











Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...