tisdag 30 juli 2013

Frustrerad

Jag känner mig en aning frustrerad. Om två veckor är min semester slut och jag ska börja jobba igen. Det gick väldigt bra att jobba dom två veckorna innan jag gick på semester. Även om min mage inte gillade det och jag blev sämre i min sjukdom så var det kul att träffa folk. Nu känner jag att jag vill vara hemmamamma igen. Då blir jag så frustrerad. Men så tänker jag i andra banor, att jag lever enklare genom att bara jobba 47 %. Ett enkelt liv är också bra, jättebra. Dessutom har vi sänkt våra räkningar/månad en hel del sen jag började utöva mina spartips till 110%. Jag köper dock en hel del onödigt som jag skulle kunna sluta med. Månads räkningarna är sänkta från 8000 kronor till 5000 kronor. Alltså 3000 kronor/månad eller 36.000 kronor på ett år på 6 månader. Bra gjort men inte tillräckligt bra gjort tycker jag. Jag måste lära mig tänka i nya banor. Istället för hemmamamma ska jag tänka leva enklare mamman.
Mitt ena kastrull-lock gick sönder för ett tag sedan och jag lagade det med en kork från en vinflaska. Läs mer här. Nu har den också gått sönder och maken lagade den med en knopp som vi hade över.
När jag köpte min "nya" mobil med touch screen (330 kronor) så fick S överta min surfplatta. Hon ville ha ett skydd till den så hon sydde ett av stuvbitar och en knapp.
S håller på och vill göra om på sitt rum. Hon vill inte ha kvar sitt dataskrivbord. Hon har bara en bärbar dator och sitter aldrig vid skrivbordet. Men hon förvarar saker i skrivbordet och behövde då mer förvaring. Hon har en byrå med 3 lådor men ville ha en större byrå. Vilket vi köpt idag. 2 stycken för 450 kronor. Den ena ska L få. L:s byrå har många lådor men dom är så små att hennes kläder knappt får plats. Handtaget är sönder på ena byrån men det är lätt fixat. Maken lånade släp från freetrailer idag med.
Jag har lagt ut en hel del säljes och bytes både på Facebook och i den lokala tidningen. S skrivbord och gamla byrå till exempel. Byråsarna köpte vi begagnat om någon nu trodde annat. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...