onsdag 8 maj 2013

Skitungarna

Varje gång jag ser eller hör om ett barn som far illa vill jag bara åka dit och hämta barnet hem till oss så att jag kan ta det under mina vingars beskydd och visa att allt är inte ont här i livet. Oj vilken lång mening det där blev. Tyvärr brukar det inte hända så mycket mer för maken är inte lika tänd på idén att hjälpa hela världen. Pengar känns sådär att skänka. Dels behöver vi ha våra skruttiga korvören själv. Dels vet jag inte om pengarna går dit dom ska till hjälpen av barnet eller om dom går till att göra en redan snorrik gubbe ännu rikare. Där för blev jag så glad när jag hittade bloggen skitungarna. Där vet man att pengarna går till att hjälpa barnen och inget annat. Just nu sitter en container full med blöjor, välling, leksaker, sängkläder, skor och fotbollar bland annat fast i tullen i Kampala. Saker som snälla svenskar donerat för att skicka till skitungarna. Det är barnen själva som kallar sig det.
Det krävs 20.000 kronor i tullavgift för att Emma och hennes skitungar ska få sina grejer.
Skitungarna är en blogg som handlar om ett barnhem i Uganda som drivs av svenska Emma Kock. Hon har räddat en hög med killar från ett liv på gatan där dom tvingades äta sopor och stjäla för sin överlevnad. För att orka med den bistra verkligheten började några av dom att sniffa lim. Bilden har jag lånat från bloggen Skitungarna.
20.000 är inte mycket pengar men om man inte har några pengar så är det massor massor. Jag har skänkt en slant. Många bäckar små. Vill du också hjälpa skitungarna? Gå in på länken här och läs mer eller sätt in pengarna på: HANDELSBANKEN 6759 KONTONUMMER: 726 881 732
Märk ”Container”. 
Jag säger som radiohjälpen. Tack för din gåva. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...