tisdag 7 maj 2013

Konstigt och ägandebehov

Det kanske blir solpaneler ändå. =) Elpannesnubben var här igår och vi undertecknade kontraktet. Det skulle kosta 17.000 kronor mindre än vad han trodde från början. Sen ska vi inte låta fönstersnubben byta källardörren. Det skulle kosta 9000 kronor för en dörr gjord i spånskiva typ. Då är den dörren vi har nu mer miljövänlig och tät. Så dörr ska köpas och monteras på annat ställe. Dörr med högt u-värde finns för ungefär 3000 kronor på byggvaruhuset. Husvagnen ska troligtvis säljas. En del av dom pengarna skulle läggas undan till dispositionsavgiften på den "nya" husvagnen som maken vill köpa. Nu kanske dom ska gå till solpanelerna ihop med dom andra pengarna. Jak lånet som vi får tillbaka i vinter ska gå till dispositionsavgiften.
Jag har övervikt. Det har jag skrivit om förut. Jag har tagit tag i det hur många gånger som helst. Sist gick jag ner 5 kilo innan jag ramlade ner i fällan igen. Tröstätarfällan. Som tur var har jag inte gått upp dom 5 kilona i alla fall. Men som det ser ut nu som kommer det att bli en sommar till med massor av kläder på sig på badstranden. Idag bestämde jag mig för att ta tag i det igen. Lunchen blev viktväktarsoppa och banan till efterrätt. Jag gick på viktväktarna för en herrans massa år sedan och har kvar recept sen dess. Pimplat vatten har jag också gjort så det nästan rinner ur öronen. Jag ska dessutom hålla mig till 4 mål/dag och om jag blir hungrig mellan målen äta frukt eller grönsaker. Om det fungerar ska jag fortsätta så om det inte gör det får jag hitta på något annat.
Jag har fått för mig att jag ska virka bläckfiskar och ge till neonatalavdelningen inne i stora staden. Jag som bara virkat mössor till hela tjocka släkten nästan har något att bita i. Men om det inte fungerar får jag väl flörta med mamsen som är en hejare på att både sticka och virka. Bilden är lånad från Babydjungeln som är dom som har dragit igång projektet.
Så ikväll efter att maken lämnat L på ridskolan var han på ett byte åt mig. Jag fick en massa garn som jag efterlyste. Hon hade även stuvat med en massa stuvbitar i kassen. =) Så nu ska här sys och virkas.

Våran motorgräsklippare sjunger på sista versen så maken vill köpa en ny. Vi har en handgräsklippare så jag tyckte maken kunde klippa med den men han svor bara. Då tyckte jag att vi kunde låna mammas och pappas klippare. Dom bor bara några hus ifrån oss. Då svor han också. Konstigt egentligen. Folk köper motorgräsklippare eller andra hjälpmedel sen går dom på gym för att få motion. Inte i makens fall men ändå. Sen ska alla i samma område ha alla grejerna också det går inte att dela. Nej alla ska ha en motorgräsklippare, en lejonkungen film och vad det nu är så det finns minst 40 stycken i våran absoluta närhet. Sen ska man göra något och behöver en vad den nu är. Som kanske grannen har men istället för att fråga om man kan få låna den så åker man och köper en egen och använder den en gång. Kanske ska bygga en egen gräsklippare. Skutt får då gratis mat och vi får gräsmattan klippt. Bilden snodde jag från facebook.
Tisdag och öppet bybibliotek. En bok till mig och tre till L. Nu är vårat hus lagom för 5 personer och det finns inga rum att hyra ut men drömma om bed and breakfast kan man ju göra. =)
På posten kom det 3 små påsar lakrits för att jag hittade påsar på Malacos facebooksida.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Måste bara tipsa om denna blogg, handlar om en svensk tjej som driver ett barnhem för föredetta gatubarn i Uganda.
http://skitungarna2011.blogspot.se/2013/05/nodsituation-extra-insamling.html#comment-form

Linda sa...

Jag väntar FORTFARANDE på mina påsar...

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...