tisdag 21 maj 2013

Gräsänka

Maken har jobbat hela dagen och hann inte åka hem innan bussen mot huvudstaden gick. Jag fick åka till buss-stationen med hans väskor som var lite för tunga att släpa på på jobbet. Oroa dig inte S. Det skulle ha räckt med handbagaget. Den stora väskan ekar nästan tom. Ikväll sover maken på vandrarhem i huvudstaden och imorgon bitti lyfter planet mot over there. Känns konstigt och väldigt tomt. Redan. Vi har varit ifrån varandra förut men bara max 5 dagar i sträck och det har gått hur bra som helst. Det har nästan varit lite skönt att vara ifrån varandra då så jag vet inte om det är tidsperioden som gör det. 15 dagar. =/ Men då kommer han hem med världens bästa present - S. =)

Makens buss och S ridskola började nästan samtidigt så snälla mamma och pappa ställde upp och skjutsade L till ridskolan. M jobbade. Sista gången på ridskolan innan sommaruppehållet. Det är aldrig någon som samlar något. Dom flesta föräldrarna ser man inte ens röken av så svårt att starta insamling också. Men jag ville att L skulle ge något för att visa att vi är såååå nöjda. Så maken köpte en chokladask sist han handlade på Willys (en av dom två presenterna) och jag har gjort ett kort.
Igår kväll kom min bytarkompis på fika och med fler plastmattor till altanen. Dom gick inte hem förens efter halv 10 så det blev inget tv-tittande alls igår och det kändes skönt. Funderade på om jag skulle ha skärmfritt igen.
2 av mina böcker hade kommit och en film. =) Glass för barn. Experimentet med familjen. Och Löparen. Jag funderar som sagt var om jag ska ha skärmfritt igen. Sen skulle det vara bra om familjen P gjorde något tillsammans ute kanske. Så jag tänkte få lite idéer från Experimentet med familjen som handlar om en familj med tre barn som under tre månader drar ner på sockret och gör 2 saker tillsammans ute varje vecka.

Jag ska börja göra egen glass igen och letar efter bra glassformar. Dom vi hade förut/har några kvar sitter fast allihopa. jag vill ha såna som sitter en och en. Dom kan man stapla i frysen. Med dom som sitter ihop blir det så fullt. Sen om man inte får ut glassen måste man värma allihopa så dom som man sätter in i frysen igen blir isiga. Det finns formar att köpa på Ikea för 19 kronor. Men som oftast inte på vårat Ikea. =( Bilden har jag lånat från Ikea.
Gotterian hade bara lagt i 6 ekologiska kexchoklad. Fast jag fick betala för 9 stycken. Jag hade beställt 10 men dom hade bara 9 kvar så en var restnoterad. Så jag skrev och talade om det och fick pengarna tillbaka för 4 stycken. Det var ju snällt. Fast jag hade hellre velat ha fler kexchoklader. Dom från ekorren är såååå goda.
Igår var jag ju på Coop och handlade lite gratis. Det slank ner lite annat i kassen med så jag fick betala 85 kronor. När jag drog mitt kort stod det godkänt men kassörskan sa att det inte gick så jag drog det igen. Nu har Coop dragit 85 kronor två gånger. =( Tycker inte jag gör annat än mailchattar med Coop hela tiden.
Höll på att glömma. =) Det är bladen på ramslöken man äter. Man kan använda den som den är i till exempel sallader. Smaka ungefär som mild vitlök.

1 kommentar:

Linn sa...

Tack för svaret om Ramslöken, blev nu sugen på att försöka hitta ramslök och odla lite själv.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...