tisdag 23 april 2013

Tänket ger brist på räkningar

Dagen idag tänkte jag bland annat ägna åt att skriva räkningar. Vi har alla räkningar som går som e-faktura eller autogiro men det brukar vara en hög med räkningar att skriva ändå. Förutom idag. Jag vet inte om det är spartipsen och tänket som börjar visa sig ännu mera. Två räkningar var det bara. =) Att skriva alltså. En kredit (den sista) och bensinräkningen. Sen var det såklart en massa räkningar som som sagt var dras automatisk. Utgifterna /månad (årets alla räkningar ihopslagna/12) sen förra månaden har minskat från 27.200 kronor till 26.338 kronor. En besparing på 862 kronor/månad eller 10.344 kronor på ett år. Ytterligare ett bevis på att spartips är ett starkt verktyg.
Den sista boken som ska läsas innan fredag är en e-bok. Jag kan verkligen inte läsa e-böcker. Efter bara några sidor blir jag helt yr i huvudet så 2 kapitel har jag lyckats traggla mig igenom.
Sommarkläderna är upptagna ur källaren. Jag har massor massor med kläder och behöver inte köpa några nya kläder på flera år säkert. Det var meningen att jag och maken skulle gå till Naturskyddsföreningens klädbytardag i lördags men som vanligt ställde min mage till det. Jag hade rensat ut 10 plagg som vi skulle bytt bort. Dom gav jag till Myrorna sist jag var på återvinningen istället. Idag rensade jag ut 13 plagg till. 3 till Myrorna och 10 som jag försöker sälja. L hade vuxit ur några av sina shorts så dom ligger också ute som försäljning. Hon har också kläder så hon klarar sig i flera år. En ny klänning till avslutningen kan ju vara kul men annars behöver hon inget.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...