tisdag 2 april 2013

Mitt spartänk börjar smitta av sig

Mitt spartänk börjar smitta av sig på resten av familjen P. Igår sa maken att den här aluminiumfolien är smutsig så den slänger jag istället för att återanvända. =) I morse spolade jag ur en glasburk och L kom och sa till mig att inte slösa så mycket på vattnet. =)
L fick ett presentkort på HM på 500 kronor av farmor och farfar när hon fyllde. Idag har L studiedag så vi tog en sväng till det stora köpcentret på andra sidan stora staden. I bilen dit frågade L om jag hade med mig min tygkasse så vi slapp alla dumma plastpåsar. =) L shoppade loss på HM och jag fick skjuta till 50 kronor. En jättegosig tröja, en topp med en tjej och en häst på och en svart skinnjacka. Jag som fick pengar när jag fyllde var tvungen att lova svärmor att dom skulle gå till kläder till mig så jag köpte 5 par trosor för 99 kronor.
Eftersom vårat Coop lagt ner så har vi fått erbjudande om gratis kaffe om vi handlar i någon annan Coop affär. Så det köpte jag på Coop i det stora köpcentret. Andra inköp var alf alfa groddar som var helt slut. Plackers till mig och Flux till L.
Tisdag och öppet bybibliotek. 7 av mina reserverade böcker hade kommit. Sista delen i palliativa kursen har dragit igång så två av böckerna är till kursen. Resten är för nöjen. =) Ritboken var tänkt till L som gillar att rita.
Jag och S har länge velat ha löskragar som tydligen är modernt nu. På HM där jag och L var idag kostar dom mellan 100 - 150 kronor. Det vägrar jag betala för en krage. Det kostar ju en hel blus eller tröja nästan. Så jag har experimenterat med att göra egna. På bilden har L på sig den ena jag gjorde. 4 stycken är gjorda i olika färger. L tyckte dom var så fina att hon snodde den vita och nästan vägrar ta av sig den. =) S vill ha nitar på sin så det är nästa komma på projekt och jag vill ha en i spets men den vet jag hur jag ska göra jag ska bara komma till skott och göra den. Mellan 400 - 600 kronor sparade än så länge. Fast jag tvivlar på att vi köpt 4 löskragar men man vet ju aldrig.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...