fredag 26 april 2013

Gjort plats i frysen

Kära lilla anonym skaffa ett eget liv och sluta tracka ner på andra. Jag är sjukskriven så länge jag behöver och det ska du rent av skita i. Du får väldigt gärna ta över min mage om du vill. Än en gång har jag blivit ifrågasatt varför jag kan göra saker hemma och inte jobbar av en anonym. Jag valde att radera kommentaren. Jag väntar på operation där dom ska ta bort mitt diafragmabråck och mitt ärrbråck. Om jag lyfter för tungt kan dom spricka. Egentligen får jag inte lyfta alls men hur lätt är det när man är själv hemma. Jag har konstant illamående och magvärk. Jag får springa på toaletten x antal gånger varje dag. Tror du att mitt jobb vill ha mig där sittandes på toaletten hela dagen? Inte kunna lyfta något? Det tror inte jag. Jag skriver inte att jag får springa ifrån mitt när jag gör saker. Jag skriver inte när jag får gå till sängen och lägga mig och trycka in bråcket. Jag skriver inte om timmarna jag bara sitter eller ligger och stirrar för det känns som om jag ska spy hela tiden. För ingen vill väl läsa om sånt. Men jag kanske ska börja göra det så avundsjuka anonyma personer slutar kommentera.
Idag var det då alltså dags för den sista delkursens första del att skickas in. Jag var mer eller mindre klar igår men har väntat på att någon annan ska skicka in först. Den tredje delkursen har jag inte fått svar på än men dom andra två har jag ju fått göra om. Jag ville som vanligt kolla in hur dom andra skrivit, men det blev som sist jag skickade in först. Så nu är det bara att hugga tag i del två som är ett grupparbete så jag måste kolla vilka som är kvar i min grupp. Sist var det bara jag och en till kvar.
Vi har haft två långa skohorn men M hade sönder det ena häromdagen. Det andra har varit sönder ett tag men inte varit helt av så vi har behållt det ändå. Nu när M hade sönder det hela skohornet så vi var tvungna att slänga det så fick vi börja använda det halvtrasiga skohornet. Som alltså inte är så långt längre. Så idag har jag roat mig med att försöka limma ihop det. Som vanligt av flera skäl. Jag sparar pengar och jag gillar inte att slänga saker.
Imorgon ska maken och kanske M göra den vanliga månadshandlingen på ICA. När han/dom ändå är ute och åker ska dom åka till affären som säljer kött från glada närproducerade djur. En nötlåda står på inköpslistan. Snart drar grillsäsongen igång och vi vill ha lite kött till den. För att göra plats i frysen till köttet så har jag saftat idag. 4 flaskor jordgubssaft, en burk restsylt och 4 liter svartvinbärs dricka. Drickan ska vi dricka till frukost så nu slipper vi köpa juice ett tag. Sparar pengar och miljö. Mer närproducerad juice går inte att få tag på.
Min bytarkompis som skulle kommit igår kom idag och fikade istället. Hon hade med sig en platta ägg. Några av hennes höns hade blivit stulna. =( Efter jobbat böt maken bort en biobiljett mot ett kilo bananer. Vi hade tre biljetter som går ut på tisdag. På tisdag ska maken och L titta på Croodarna. Men vi hade alltså en biljett över.
Banklånet är beviljat så nu ska elpannan bytas mot en effektivare. Fönstren i köket ska bytas mot effektivare och solpanelerna ska upp på taket. =) Du kommer knappt att känna igen dig S när du kommer hem. =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle egntligen (även om du inte vill ) göra anonyms inlägg offentliga så får du nog slut på dom För dom som jag skrivit tidigare är inte rätt Man får göra saker hemma man får leva när man är sjukskriven allt i samråd med sin handläggare Det är vad som står i sjukintyget kontra det arbete man har som gäller och det är ividuellt för oss alla finns inga normer mer än riktlinger hos fk Som anpassas efter person till person
Personligen tror jag att det ligger avundsjuka bakom Det sättet vi lever kan väcka ( vilket vi inte fattar ) en del sådan Vi har en förmåga att leva som vi gör och att inte välja den enkla vägen att ha kunskap ja det sticker i ögon på en del Märkligt eller hur
Maggan

Anonym sa...

Återigen, så himla tråkigt att du får negativa kommentarer! Är man inte intresserad av ämnet kan man ju låta bli att läsa. Du inspirerar mig och jag funderar lite på att starta en egen sparblogg för att motivera mig själv och för att vi spar-intresserade ska kunna peppa och stötta varandra. Det känns bara inte som om jag har så mkt att bidra med än... Snart kanske!
//Ingela

Anonym sa...

Jag håller med Maggan. Lägg ut kommentarerna du får så får dom skämmas. Då kanske dom slutar. Gunilla

Anonym sa...

Hej!
Tråkigt att du får en massa negativa kommentarer. Vill i alla fall säga att jag gillar din blogg, blir inspirerad till att tänka mer miljövänligt!

Har också en blogg där jag skriver om många gratis erbjudande. Kolla gärna in den :)

http://www.nattstad.se/AttVaraHemmafru

Med Vänlig Hälsing
Mikaela

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...